nyzeta Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Heisann... Trenger: en sen femtitalls chevy283 eller en 262 fra 70 tallet eller en 305 fra 70 tallet Dette er alle chevy smallblocks... Jeg trenger NÅ!!!! de må ha 153 tanns svinghjul og må passe en T-5 1988 mod eller senere girkasse.... (manuellgir) Er det noen som kan hjelpe meg med å forbinde meg med folk som kan skaffe eller folk som har selv... så blir jeg meget takknemelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Hei er litt nysgjerrig. Er det en spesiell grunn til at du ikke skal ha større kubikk en 305? Hvilken stand ønsker du motoren i? komplett ferdig, restaureings objekt etc.? Skal du ha en potent motor under 5 liter(305) så kan det kanskje være et alt. å bygge seg en 302 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyzeta Skrevet Mai 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 nyskjerrighet ja.... bra saker... Skal forklare jeg.. Driver å forsker på en chevy motor i en volvo 240... Og siden volvo ikke godkjenner motorer med mer hk enn 200 uten større modifikasjoner... da er jeg nødt til å ha det i utgangspunktet... Kan jo legge til at 20 kpm er maks også.. Har fått vite i fra diverse kilder at ovenfornevnte motorer skal være bra saker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 Originally posted by nyzeta nyskjerrighet ja.... bra saker... Skal forklare jeg.. Driver å forsker på en chevy motor i en volvo 240... Og siden volvo ikke godkjenner motorer med mer hk enn 200 uten større modifikasjoner... da er jeg nødt til å ha det i utgangspunktet... Kan jo legge til at 20 kpm er maks også.. Har fått vite i fra diverse kilder at ovenfornevnte motorer skal være bra saker... Volvo godkjenner da inntil 220hk uten noen særlige mods.. eneste du må gjøre for å få den godkjent for 220 istedetfor 200 er å montere ventilerte skiver foran. Forøvrig kan en 350TPI også godkjennes relativt enkelt, strup ned innsuget, og få en effektmåling som sier under 220hk, så er alt i boks.. en TPI motor yter fra 235hk originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Mai 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2003 Jepp skjønner hva og hvorfor nå. Å skaffe en 305 er nok det som er lettest. De finnes også som TPI. Men hadde du tenkt å ha litt pulver siden når du hadde fått godkjent skiten , så er det nok greiest å gjøre som det blir sagt i forrige innlegg. Strup ned og fortell operatøren hvilke verdier du er ute etter, for deretter å få de virklige og maks verdier når du bremser bilen. Siden alle Chevy smallblocks ser like ut for det vanlige øye og at motoren kan være oppbygd av forskjellige deler kan ikke en annsatt av Vegdirektoratet se noe ut av å se på den. Det blir effekt bremsinga som gjelder for dem. Og du kan jo fortelle dem at det er en original 305 når det egentlig er en stroka 400 motor på 427 cui. Da har du litt å gjøre når du skal bestemme deg om hva du nå trenger av motor. Jeg kan sikkert sette deg i forbindelse med de rette folka hvi sdu får bestemt deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyzeta Skrevet Mai 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Vel... Takk for mange tips... Her er hva jeg engetlig er ute etter i det fulle og hele: - Tror jeg går for en chevy 305... (1978 mod eller nyere) helst med forgasser(e) da jeg har tenkt å lage en litt mer showofcar... - Holley eller Edelbroch forgasser(e) - helst ramshorn manifoils - 153 tanns svinghjul - T-5 manuell girkasse ( 1988 eller nyere da den eldre utgaven har mye svakheter) - Cluch som passer ovenforstående Som sagt tidligere... hvis denne motoren har stått i en camaro er det så absolutt en fordel... Grunnen er at alle wires og ledningnett passer veldig godt... jeg vil gjerne ha motor med papirer og slikt også.... SÅ: har du Mette-we muligheten til å sette meg opp med de rette folka så blir jeg veldig glad... På forhånd takk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Send meg ditt navn og tlfnr. så skal jeg be gutta å ringe deg. e-mail: mette-we@online.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mai 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2003 Hvor mye effekt har du planer om å hente ut etterhvert av 305'en? Du kan slite litt med selv en nyere T5 hvis du har litt seriøse planer fremover. Skjønner at du er lysten på en 305, men jeg er enig med de andre som foreslår en mild 350 i stedet. Det er bare så mye mere potensiale og en del deler er mye mer tilgjengelig for en 350 - for eksempel bedre topper. 350TPI finnes forøvrig fra 225hk og oppover, (220hk hvis man er pirkete da :)) Og der er det mye potensiale selv med bare et kam-bytte. :) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Noen som vet om 283 Chevy som starter og går ? Av interesse. 327 i inbytte er mulig. cruising@organizer.net http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 jeg er også interessert i priser på KOMPLETT kit med 350TPI til volvo 242. jeg har gasser bil ,så jeg trenger også ledningsnett, etc. gjerne pris for ombygging også (montering av motor, ombygging av nett, etc). jeg foretrekker å kunne komme med bilen med gamle motor, kjøre med bilen med ny motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.