Gå til innhold

Lancia Thema

Ranger emnet


Michael

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ingen som tilfeldigvis har et filmklipp av en Lancia Thema Turbo? :D

Kan umulig være mer problemer med en Lancia enn Ford uansett.. :) Vurderer sterkt å skaffe meg en slik nå! Er ikke en bil du ser over alt heller ;)

 

Det kan det fort være. Det elektriske anlegget lever sitt eget liv på disse bilene.

 

Men det er gøy når det går!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det fort være. Det elektriske anlegget lever sitt eget liv på disse bilene.

 

Men det er gøy når det går!

 

Høres ut som om du har eid, eller i allefall kjørt en god del Thema? Orker du dele noen erfaringer og fortelle litt generelt om bilen og dine opplevelser?

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kor dum du er så kjøper du ikkje en bruktbil for 20 000 mer enn det koster å kjøpe den ny :???:

 

Edit: Var Fiat Croma ja..

 

Det har jo med tilbud og etterspørsel å gjøre. Er etterspørselen mye høyere enn tilbudet, stiger prisen.

 

 

Jeg har forresten en video med ca 10 minutter reklamefilm med thema 8.32, den med nedtrimmet ferrarimotor. Artig sak, reklamen er vel fra åttitallet ellerno. Var det noen av disse bilene som kom med 4wd? saab gjorde det ikke:s

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har eid, eller i allefall kjørt en god del Thema? Orker du dele noen erfaringer og fortelle litt generelt om bilen og dine opplevelser?

 

En god kamerat av meg hadde en Thema i nesten et år. Denne hadde en eldre eier, rulla 130 000 km og fulgt alle servicer og var uten feil.

 

Dette høres jo fint ut, men han kom seg ikke en gang hjem fra forhandlern før problemene begynte. I løpet av tiden han hadde den måtte han bytte bla turbo og hjullager. Var noe mer også, men husker ikke i farta. Dette er kanskje ikke så ille, når det kommer i tillegg til høyt oljeforbruk, mye kranglete elektronikk som f.eks. uberegnelige viskere, vinduspylere som spruter konstant til tanken er tom, intrumenter som kommer og går, lys som viker av og til osv, så blir man jævli lei.

 

Bilen går jævli bra og det er gøy å kjøre, men jeg synes den er ukomfortabel og jævli tungkjørt så jeg ville ikke hatt en som bruksbil. Særlig clutch/gir er tungt og ubehagelig.

 

Vil du ha en fin italiensk sedan ville jeg heller gått for Alfa 164. Jeg synes denne er utrolig mye bedre å kjøre og ser bedre ut. Etter min erfaring er også driftsikkerheten vesentlig bedre (men det er fortsatt ikke en Toyota hvis du skjønner hva jeg mener) Slår du til med 3.0 V6 kan jeg love deg at det ikke er mange som henger på mellom 50 og 180 km/t.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo med tilbud og etterspørsel å gjøre. Er etterspørselen mye høyere enn tilbudet, stiger prisen.

 

 

Jeg har forresten en video med ca 10 minutter reklamefilm med thema 8.32, den med nedtrimmet ferrarimotor. Artig sak, reklamen er vel fra åttitallet ellerno. Var det noen av disse bilene som kom med 4wd? saab gjorde det ikke:s

 

mvh oddi

 

Man får Alfa Romeo 164 som drar i alle hjørner. Men fy faen som det koster...

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=5678557&sid=6aXXlIdPg705704&pos=1&tot=5

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får Alfa Romeo 164 som drar i alle hjørner. Men fy faen som det koster...

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=5678557&sid=6aXXlIdPg705704&pos=1&tot=5

 

Noe rart det koster da?En så og si strøken q4 er vanskelig og dyr å få tak i..

 

Om du vil ha italiensk sedan,gå for alfa 155...nyere teknikk,fete design,nyere generelt enn både alfa 164 og thema.

Finner nok brukbare 155 til rundt 30-70k,rundt 100k+ for brukbare q4ere (med lancia delta motor og understel)

Syns heller ikke 164 ser så bra ut,155 og thema er mye finere ut i mine øyne iallefall..

Kjøp italiensk så får du massevis av kjøreglede! :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe rart det koster da?En så og si strøken q4 er vanskelig og dyr å få tak i..

 

Greit at det er en spesiell bil, men det er fortsatt et 10 år gammelt bensinsluk som er vanskelig å selge igjen, så i mine øyne er den ikke verdt 170 000 kr.

 

Får jo en fin 166 for den summen. Og da er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde kjørt.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kamerat av meg hadde en Thema i nesten et år. Denne hadde en eldre eier, rulla 130 000 km og fulgt alle servicer og var uten feil.

 

Dette høres jo fint ut, men han kom seg ikke en gang hjem fra forhandlern før problemene begynte. I løpet av tiden han hadde den måtte han bytte bla turbo og hjullager. Var noe mer også, men husker ikke i farta. Dette er kanskje ikke så ille, når det kommer i tillegg til høyt oljeforbruk, mye kranglete elektronikk som f.eks. uberegnelige viskere, vinduspylere som spruter konstant til tanken er tom, intrumenter som kommer og går, lys som viker av og til osv, så blir man jævli lei.

 

Bilen går jævli bra og det er gøy å kjøre, men jeg synes den er ukomfortabel og jævli tungkjørt så jeg ville ikke hatt en som bruksbil. Særlig clutch/gir er tungt og ubehagelig.

 

Vil du ha en fin italiensk sedan ville jeg heller gått for Alfa 164. Jeg synes denne er utrolig mye bedre å kjøre og ser bedre ut. Etter min erfaring er også driftsikkerheten vesentlig bedre (men det er fortsatt ikke en Toyota hvis du skjønner hva jeg mener) Slår du til med 3.0 V6 kan jeg love deg at det ikke er mange som henger på mellom 50 og 180 km/t.

 

Igjen, den svenske broren er jo både sprekere, mer komfortabel, bedre skrudd sammen og har enklere/billigere vedlikehold. Jeg skjønner egentlig ikke at de bilene kan være sååå forbanna forskjellige, når utgangspunktet er likt:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår