Gå til innhold

Specs om Volvo 850 T5R og T5 noen?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vår søta bror har vel aldri laget noen biler som er noe særlig snille på drivstoffet...

Hadde jo selvfølgelig vært fint om man slapp å bruke en formue på den jævla bensina!

Poenget mitt var at det er fullt mulig å trimme en Volvomotor uten at den skal trenge å drikke unødvendig mye bensin, eks. moderate kammer, høyere kompresjonsforhold, effektivt grenrør og innsug, omsveising av forbrenningskammer/squish-areal, tilpassede stempler, lettere råder og sist men ikke minst - mapping. Dette var bare eksempler; hva som er mest effektivt er usikkert, men summa sumarum; trimmer man Volvoen sin på rett vis trenger den ikke være tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at det er fullt mulig å trimme en Volvomotor uten at den skal trenge å drikke unødvendig mye bensin, eks. moderate kammer, høyere kompresjonsforhold, effektivt grenrør og innsug, omsveising av forbrenningskammer/squish-areal, tilpassede stempler, lettere råder og sist men ikke minst - mapping. Dette var bare eksempler; hva som er mest effektivt er usikkert, men summa sumarum; trimmer man Volvoen sin på rett vis trenger den ikke være tørst.

Der er jeg enig med deg.

Jeg har jo bare gjordt det på den enkle måten med chipping.

Hadde planer en stund om å bytte litt kam osv men tenkte jeg burde selge den pga bolig kjøp.

Men den står nå her ennå.

Blir sånn når man har flere prosjekter.

Driver på en escort mk1 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5 ble i solgt i 211hk (2,0) versjon i norge. Går MANGE slike i norge, og de er ikke import. 850 Turbo hadde 225hk og 2,3litern.

I italia ble R også levert med 211hk, mange av disse er importert til sverige grunnet gunstig pris i italia. Mange påstår at også t5-r ble levert med 211hk i italia, men sikker på dette er jeg ikke.

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noe som er litt tåpelig er at på de fleste verkstedsystemene så står det at 850`n til mamma er 210hk, mens den egentlig er "bare" 180hk. Står ihvertfall i vognkortet.. kan jo begynne å lure da. Jeg synes den går litt bedre enn 2003 V70 180hk`n til fattern, men sier til meg selv at det er pga vektforskjell da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har netopp kjøpt en 850 t5 95modell. Denne har 2 litern med 210hk (b5204t) og ble importert fra sverige i 97..

 

Etter det jeg har forstått så er den eneste forskjellen fra 2.3 litern annen veiv og stempler, samt mindre turbo.

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår