Gå til innhold

tvindal: 77 Volvo 242 Prosjekt

Ranger emnet


tvindal

Anbefalte innlegg

Var til Skinne og henta toppen igår, så bra ut! skinne/jonus hadde lite tro på bensinpumpen min aeromotive a1000 med a1000 regulator. Noen andre som har erfaringer med denne? Vet også flere med gode resultater med denne pumpen men!

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var til Skinne og henta toppen igår, så bra ut! skinne/jonus hadde lite tro på bensinpumpen min aeromotive a1000 med a1000 regulator. Noen andre som har erfaringer med denne? Vet også flere med gode resultater med denne pumpen men!

 

Ja,du kan jo spørre meg åssen det gikk når jeg prøvde å bruke en sånn...

Det var også en kjent profil i motormiljøet som også fikk merke hvor uegnet den pumpa er..han rasa x antall ganger i sesongen -04 pga en sånn pumpe..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den holder vel fint hvis det ikke er snakk om å lade gull og grønne skoger...

 

har man stor nok dyser trenger ikke grunntykket være 3bar heller

 

En bensinpumpe bør faenmeg greie å levere bensin på 5 bars trykk altså!

Det er ingen vits i å argumentere for de pumpene til turbobruk,de hører hjemme i anlegg med laave trykk og mye mengde levert...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er usikker på hva jeg skal velge. a1000 er jo mindre enn eliminator som er av samme størelsen. håper og tror motoren min i benken vil gi 750hk på 2kg+ ladetrykk. er ikke dermed sagt at det er noe vits i å hente ut det på gata for det er det ikke mulig å få ned i bakken. men er jo greit å ha et bensin anlegg som kan mate det hvis j med tiden kommer til å bytte litt i drivlinja og hjul så det kan komme til nytte ganske fort.

 

2.5bra grunnntrykk og 2kg turbotrykk med en 1-1 regulator klarer den men det er vel grensa for hva den klarer å. dette gjelder bensin og ikke etanol.

 

 

å da er valget 2x a1000 pumper eller 3 boschpumper

 

denne er feit og en kompis har kjøpt den. men den krever en slaks data regulator som kjører på når det trengs. men med en tot pris på 6000 + frakt + mva så blir det for dyrt syns jeg.

link......

 

http://store.summitracing.com/default.asp?Ntt=aeromotive+fuel+pump&searchinresults=false&Ntk=KeywordSearch&DDS=1&N=115&target=egnsearch.asp&x=18&y=18

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg gått gjennom alle delene jeg har igjen ..intet svinghjul.... men jeg har satt himmel og jord i bevegelse... skal nok klare og fikse et fort ...kanskje i dag ... MAN RÅNER IKKE PÅ OPPDAL ... HER KJØRER VI......................FORT!!!!!!!!!!!

 

prøv påska...

 

hehe..prøv i påska ja! da er det snut fritt på oppdal! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det endelig motorskruing i helga å påska.

 

Har også kjøpt en getrag kasse til med svinghjul,spakestell osv. Også idag bestilt masse deler som clutch, ic, oljekjøler, oljefilterflytter, en gruppe a vinge til, kamdrev+++

 

Så nå er det lite som mangler. Innsug, dyser og instrumenter er vel stort sett det jeg mangler.

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår