v240tic85 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 er det vanskeli å turbokonvertere en b230f motor! er dette noe å teke på i det heletatt? eller er det bare og montere turbo og tut og kjør?? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 er det vanskeli å turbokonvertere en b230f motor! er dette noe å teke på i det heletatt? eller er det bare og montere turbo og tut og kjør?? Hei di sinke:D 1: senk kompen (bytt ut stemplene med stempel fra en turbomotor) eller sett på feitere toppakning (dårlig løsning) 2: mekke retur til oljen fra turbon (sveis rør på bunnpanna) 3: Grovere eksosanlegg (d har du sekkert fra før) 4: Tut & kjør (sekkert nå æ ha glømt tå no men..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 har jo litt av hvært da! men tenkt på om veiv å råda å sånt tålt å ha turbo! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 har jo litt av hvært da! men tenkt på om veiv å råda å sånt tålt å ha turbo! Årstall e F motorn fra da? vil tru innmatn hell bra te 230-40 hk ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 har jo litt av hvært da! men tenkt på om veiv å råda å sånt tålt å ha turbo! Er jo samme veiv og råder i en sugemotor vs turbomotor når man snakker motorer av samme årsmodell..glem ikke å bytte dyser og hjerner. er komplett motor av intresse får jeh tak i en strax selv..trønder jeg med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 jeg skal hente en 240 med f motor snart! og så har jeg en b21et motor som jeg tenkte og fløtte over turbo og slikt! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkh Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0026 Her står det igrunn beskrevet ganske tydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 nå var det jo ikke sånn at jeg skulla ha innsuget fra f motorn på b21et motoren da! men å bygge turbo på f motorn Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 rent elektronisk trenger du hjerner,dyser og formotstand ifra en turbomotor. resten sier seg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Er jo samme veiv og råder i en sugemotor vs turbomotor når man snakker motorer av samme årsmodell..glem ikke å bytte dyser og hjerner. er komplett motor av intresse får jeh tak i en strax selv..trønder jeg med heihei.. vis du skal selge den motorn, pris på den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 heihei.. vis du skal selge den motorn, pris på den da? var det ja,motorn er en 98 modell ft motor som har gått 220 tusen km da,helt komplett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 var det ja,motorn er en 98 modell ft motor som har gått 220 tusen km da,helt komplett. pris? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 var det ja,motorn er en 98 modell ft motor som har gått 220 tusen km da,helt komplett. med ledningsnett å greier da eller? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 med ledningsnett å greier da eller? :D dette får vi ta via pm før tråden blir låst,men svaret er ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 sorry OT men har en b23e som jeg tenkte å "montere" en turbo på.. lurte på om jeg kan kjøpe et r-sport kit.. var en bekjent som hadde et liggende.. mener det var med gasser, intercooler, turbo, oljekjøler, turbo manifold, rør og slanger fra turbo til intercooler og fra intercooler og til forgasser... vil dette være gå ann å monter på min b23e og montere slangen fra intercooleren på innsuget? tenkte ikke skifte noe innmat i første omgang.. er en 405topp på motoren og h-kam i motoren.. vil man kunne kunne kjøre 0.4 - 0.5bar dersom man monterer alt forrutenom gasseren? takker for svar:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg