erixx Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 hei jeg har en bmw 316i 1989 kommer bilen til å gå noe bedere hvis jeg bytter kammen??? eller er det andere ting jeg kan gjøre?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 billigste løsningen er antagelig å bytte motor. prøv å få tak i en 318IS motor eller noe.. antagelig enkleste løsningen.. eller en M3 motor.. men ja.. du kan øke effekten med å bytte kam.. men det blir antagelig dyrere HK enn å bytte hele motoren Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kosbært Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 318is motoren er da ikke noe serlig.. det er 320is motoren som er en strupa m3-motor... det billigste (med tanke på antall hester ) blir vel og skaffe deg en 325i motor... med chip og monter filter og annlegg... kan enkelt få en 190 - 200 hester.. og med en kvass-kam,muligens over 215hk... :) greit det... hehe men du bør bytte diffen bak hvis du skal ha så mye hester på bilen din... ellers ryker diffen fort... se etter en 325i delebil ;) hehe Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Bytt motor til 325 eller noe:) Har vanskelig for og tro at det er dyrer en og få noe ut av en 316:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 318is motoren er da ikke noe serlig.. det er 320is motoren som er en strupa m3-motor... det billigste (med tanke på antall hester ) blir vel og skaffe deg en 325i motor... med chip og monter filter og annlegg... kan enkelt få en 190 - 200 hester.. og med en kvass-kam,muligens over 215hk... :) greit det... hehe men du bør bytte diffen bak hvis du skal ha så mye hester på bilen din... ellers ryker diffen fort... se etter en 325i delebil ;) hehe En 318is motor har fremdeles mer hester enn hans 316 har.. og den er 4 sylindret.. noe en motor fra 325 ikke er.. derfor anbefalte jeg ham å lete etter en is motor.. jeg regner med at han ikke tenkte på tall som 240 hk eller slike ting... men at han var ute etter å få bilen til å gå litt bedre.. og det vil den jo gjøre med en 318is motor? ikke sant :) lettere å bytte til en annen firesylindra motor enn å sette inn en sekser.. men klart.. en sekser er jo å foretrekke.. mye grommere motorer generelt sett. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erixx Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 hvor mye koster en is motor son ca da?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 318is motoren er da ikke noe serlig.. det er 320is motoren som er en strupa m3-motor... det billigste (med tanke på antall hester ) blir vel og skaffe deg en 325i motor... med chip og monter filter og annlegg... kan enkelt få en 190 - 200 hester.. og med en kvass-kam,muligens over 215hk... :) greit det... hehe men du bør bytte diffen bak hvis du skal ha så mye hester på bilen din... ellers ryker diffen fort... se etter en 325i delebil ;) hehe du sier det er en ''strupa'' M3 motor. Hvordan er den ''strupa''? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 hvor mye koster en is motor son ca da?????? Bilen koster så mye.. Denne er dòg litt gjort med http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4603320977&category=15316 Kom kun i portugal og italia Les mer her Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 du sier det er en ''strupa'' M3 motor. Hvordan er den ''strupa''? Off topic 192 hk på 2,0 l er ikke akkurat mye strupa kiddie Har sitti på med en som er importert til norge, deilig bil! Italiensk m3.. Er det bare 1 i Norge? Offtopic slutt.. Med 318is motoren vil bilen din gå greit. Ikke noe ekstremt men mere gøy enn orginalt Mere off topic: Har kræsja med en 318is, fikk slædd med noen kontra i 70-80km\t på våt vei, vi pløya ned ett skilt, testa hvor dyp grøta var og bilen ble banan.. Var passasjer gikk bra med oss Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 318is motoren er da ikke noe serlig.. det er 320is motoren som er en strupa m3-motor... det billigste (med tanke på antall hester ) blir vel og skaffe deg en 325i motor... med chip og monter filter og annlegg... kan enkelt få en 190 - 200 hester.. og med en kvass-kam,muligens over 215hk... :) greit det... hehe men du bør bytte diffen bak hvis du skal ha så mye hester på bilen din... ellers ryker diffen fort... se etter en 325i delebil ;) hehe Dummeste jeg har hørt!!! Man får ikke ut 215hk av en M20B25 med konfilter, chip, effektanlegg og kvasse kammer. Du klare og få ut 45hk med de detaljene der... Dream on.. Skal se papirene etter at du har vært på rulle med den bilen. Tipper du hadde blitt ganske skuffa. En 318Is motor vil er myye spreker enn en 316 motor. 318is har 140 hk, og 325i har 170hk. Skiller ikke veldig mye. 318Is motor er langt ifra en dårlig motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 du sier det er en ''strupa'' M3 motor. Hvordan er den ''strupa''? 320is har en S14B20 motor. Den ble laget pga avgifter og utslipps krav. Den har 192 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockern Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hva er forskjellen på en 320 med 150hk og en 320is med 192 hester? Er det en dårlig ide å bygge om en vanlig 320 til is? og hva kreves for å gjøre dette? Sorry Bmw-erix, dette var ikke akkurat svar på spørsmålet ditt men men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 bytt til en 325 motor, send inn toppen til planing, porting , kvasskam og nye ventil fjære;) men d koster.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockern Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 eh jeg tør ikke tenke på hva det koster å porte en 24-ventilers topp. Tviler på om det er verdt pengene gitt. Sikkert billigere å heller kjøpe enda større motor da ! Eller kanskje en kompressor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Det er slemt å si det, men fakta er at det rimeligste blir å selge bilen og kjøpe en med større motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.