Gå til innhold

Ledningsnett, Motronic?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Tappen på svinghjulet skal stå 90 grader før ØD..

Nei, viss tappen står midt i starter hølet (SOM ER RIKTIG) så blir det ca 270 grader før ØD. Fordi motoren går med klokka forran og mot klokka bak på svinghjulet. Du har og to tapper på baksida av svingjulet, som skal være på hver sin side av et hull nede på eksos sida av blokka. Stikk et skrujern inni og vri om og kjenn om de står på hver sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..når du sier det husker jo seff jeg det oxo..hehe..gjorde faktsik samme feil på min motor når jeg hev den sammen..

men vil man få gnist hvis hjulet står feil? iflg. kompisen min har han satt svinghjulet på feil..så det er jo en feil..men skal man få gnist i hele tatt så lenge svinghjulet sitter feil? for er ikke antydning til gnist noen gang.. :crazysant

Det er ikke sikkert du får gnist. Jeg fikk gnist en og annen skjelden gang når mitt stod feil.. Så tok jeg "bare" ut motoren og satt det riktig på, og vips så starta den på første forsøk.

Jeg satte det med "tappen" rett under sensorene, med andre ord ca 270 grader feil..Går jo kanskje an og få start om du setter remjulet til fordeleren like mye feil..men er ikke vitsi å prøve det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, viss tappen står midt i starter hølet (SOM ER RIKTIG) så blir det ca 270 grader før ØD. Fordi motoren går med klokka forran og mot klokka bak på svinghjulet. Du har og to tapper på baksida av svingjulet, som skal være på hver sin side av et hull nede på eksos sida av blokka. Stikk et skrujern inni og vri om og kjenn om de står på hver sin side.

Du sier noe dær..! Er vel 90 Grader ETTER Ød.. Snakka nemelig med en kar som har mye peiling om motronic når jeg monterte motoren min.. Å han sa 90 grader Etter ØD.. Jeg som tenkte "bakfrem" Beklager..! happyhappy

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt skal man ha gnist, motronicen veit jo ikke at svingjulet er satt feil, den tror alt er som det skal være...

Men så er jo motronic det dårligeste sprutet som Bosch noen gang har laget da!

Sier som jeg sa til en kompiss eller dama når vi sto i garasjen og stressa med og få min til og gå.."Bilen min jekk i frå å vara hjernedø, te å vara heilt *****!"

Fra AT til ET..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo motronic det dårligeste sprutet som Bosch noen gang har laget da!

Sier som jeg sa til en kompiss eller dama når vi sto i garasjen og stressa med og få min til og gå.."Bilen min jekk i frå å vara hjernedø, te å vara heilt *****!"

Fra AT til ET..hehe

om det kun er svinghjulet som er satt feil så må det også gi gnist.. ellers er det noe annet som er feil også...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider