Gå til innhold

bytter g60en mot e34 520i

Ranger emnet


locktite

Anbefalte innlegg

med den motoren er ikke den bilen verdt å bruke til bilcross en gang... må få tak i m50 motoren vet du m20 motoren er dårlig.. 88-89 ruster også mer enn de etter 90 da kom dæm med galv som holdt mål

 

men har du bilder av bile kan jeg vurdere.. du må huske at du kan glatt få 50-70 k for en fin passat g60

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Har hatt flere 3 serier med samme motoren 2/2,3/2,5 der fungerer det jo helt ok. 5ern blir vel kansje litt for tung med 2l m20 motorn. Passat g60 er en lite ettertraktet bil. Så 40000 er vel en mer realistisk pris. Men takk for svar. Vil ikke bli sittende med noe som er umulig og få solgt seinere.

90 Bmw 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sa det var umulig.... et tips en kompis av meg solgte en 89 mod g60 syncro m skinn for 70k vær tålmodig.... en 5er veier ca 1600 kg og 129 hester er ikke akkurat spennende.. jeg har hatt begge utgavende både 129 og 150 hester.. etter 94 så har de 165 hester da kom bilen med vanos som standard dette er ogsåå å finne på noen 93 modeller .. selv har jeg gått over til 525tds dette er en motor som overrasket meg min er chippet til 173 dieselhester og 280nm går som fxxx det er automat men går godt lell.. vurderer å justere opp turbotrykk.. jeg snakka med en tulling som har prøvd og de holder med 0,9 bar ladetrykk i motsettning til 0,5 originalt.. skal prøve det jeg ihvertfall men nok om det ligger bilen på nett ?? er det kvitt på motoroverhalinga?? sjekk etter rust under varmeskjoldet rundt pakpotta hett tips sjekk paralellstag og hjelpesnekke.. det kan også være slakke i snekka(rattet) dette er DYRT

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sa det var umulig.... et tips en kompis av meg solgte en 89 mod g60 syncro m skinn for 70k vær tålmodig.... en 5er veier ca 1600 kg og 129 hester er ikke akkurat spennende.. jeg har hatt begge utgavende både 129 og 150 hester.. etter 94 så har de 165 hester da kom bilen med vanos som standard dette er ogsåå å finne på noen 93 modeller .. selv har jeg gått over til 525tds dette er en motor som overrasket meg min er chippet til 173 dieselhester og 280nm går som fxxx det er automat men går godt lell.. vurderer å justere opp turbotrykk.. jeg snakka med en tulling som har prøvd og de holder med 0,9 bar ladetrykk i motsettning til 0,5 originalt.. skal prøve det jeg ihvertfall men nok om det ligger bilen på nett ?? er det kvitt på motoroverhalinga?? sjekk etter rust under varmeskjoldet rundt pakpotta hett tips sjekk paralellstag og hjelpesnekke.. det kan også være slakke i snekka(rattet) dette er DYRT

 

Typisk eksempel på at man ikke skal tro alt man leser på nettet!

 

Hvor har du 165 hk fra?

(E39 kom med 2,2,170 hk i -01)

Vanos kom vel på m50 i -93....

Og min E34 520i veier 1505 kg inkl. fører.....

 

Me du har rett i at 520i ikke er noen "reser"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et tilbud om og bytte passaten i en bmw 89mod 520i 129hestern med 270 på tellern. Er dette *****i? Veit bmwen et daff. Hva ligger disse bmwene på i pris?

BMW`en så veldig pen ut, så jeg vil tippe ca. 35k..Dette er mye bil for pengene..520i har litt over gjennomsnittlig ytelse, så den er ikke noe racerbil...M50 motoren er bedre, men m20 er ikke dårlig!

Jeg trodde alle e34 var galvanisert? Det ser ut som om min er det iallefall..Vekten er heller ikke så høy som 1600kg..En 520i uten automat og med full tank (80l) veier 1400kg+fører

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen sa det var umulig.... et tips en kompis av meg solgte en 89 mod g60 syncro m skinn for 70k vær tålmodig.... en 5er veier ca 1600 kg og 129 hester er ikke akkurat spennende.. jeg har hatt begge utgavende både 129 og 150 hester.. etter 94 så har de 165 hester da kom bilen med vanos som standard dette er ogsåå å finne på noen 93 modeller .. selv har jeg gått over til 525tds dette er en motor som overrasket meg min er chippet til 173 dieselhester og 280nm går som fxxx det er automat men går godt lell.. vurderer å justere opp turbotrykk.. jeg snakka med en tulling som har prøvd og de holder med 0,9 bar ladetrykk i motsettning til 0,5 originalt.. skal prøve det jeg ihvertfall men nok om det ligger bilen på nett ?? er det kvitt på motoroverhalinga?? sjekk etter rust under varmeskjoldet rundt pakpotta hett tips sjekk paralellstag og hjelpesnekke.. det kan også være slakke i snekka(rattet) dette er DYRT

 

Hmm litt feil informasjon her. 520i med vanos har 150hk (som 24v uten vanos), men noe mer moment på lavere turtall, altså en jevnere kurve ;) I tilleg er vell forbruket (minimalt) bedre (0.96 -> 0.89 oppgitt).

 

Ang. vekten så veide min 1991 520ia 24v ca 1450kg uten meg ombord.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt jeg er ingen ekspert jeg heller hehe .. men men takk for tipsene. og nei man skal ta alt med en klype salt av d som står skrevet.. forresten en ***** har kommet borti bilen min i dag..... og stikki av . det var ikke så mye men nok til å irritere livskiten ut av meg.. må lakkere og rette en skjerm + frontfanger er sprukket

fuck

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår