raggar-racing Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Måårn Har en volvo 245 ståenes som jeg snart skal fikse opp i gjen (kommer en tråd på prosjekter snart) og det er det første bil prosjektet mitt! (er 16år) Så det største "problemet" mitt blir nåkk rusta, er en god del (mye rust) såm je skar ta, har aldri før sveisa noe særlig på en bil men er ganske god til og sveise. så hadde vært veldig fint om dere kunne legge opp noen bilder av da dere sveiser rust både før og når og når dere er ferdige, bilder av fks. kanal, hjulbuer, innerskjerm, hjulbrønn osv. skifting!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 her er et hull jeg sveiste, dette pga sprekkdannelser i setefestet pga litt rust:) men, det som er stress, er jo ikke å sveise, men å tilpasse platene, dette kan du tjene mye på, viss du gjør dette sjikkelig, går sveisinga mye bedre, og du vil få en bedre kvalitet på "fiksen." Det beste er jo å ikke "overlappe," da sveiser du heller "kant i kant." Det er ikke noen spesiell forskjell på bilsveising og vanlig tynnplate-sveising, bare att her kommer du borti maling, tectyl og rust, som gjør sveisen "skadd" ;) off, orka 0 minske bilde, pga low iq på data :D mvh magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Tips... se litt på prosjekt tråden min, så er det litt av hver der.... :hello: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 ja, som sagt så er det tilpassing av deler som er det "vanskelige". Regner med at du skal lappe med rustskadedeler fra veng e.l.? Da anbefaler jeg deg å ikke bruke all den plata som følger med ( f.eks. når du kjøper en hjulbue følger det med mye av bakskjermen og på kanalene følger dørterskel med). anbefaler deg å kappe vekk dørterskel fra kanalen osv. hvis du skjønner? Da blir det mindre og tilpasse og minder jobb å gjøre. anbefaler også "helsveising" som gjort over, overlapping kan gi rustproblemer etterhvert som tiden går :) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg