Bil87 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Min Audi 80 cab har så høyt turtall på tomgang, ofte over 2000. Hvordan får jeg stilt dette? Hjelp meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hadde vært enklere å komme med tips om du sa vilken modell og motor det er... 1.8? 2.3? 2.8? 1.9TDI? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 1992-modell med 2,3 liter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Kan være at den trekker falsk luft i systemet. ikke vet jeg, er bare et forslag. :) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Kan være at den trekker falsk luft i systemet. ikke vet jeg, er bare et forslag. :) HVordan går det ann å undersøke det da? Hva må gjøres? Men tror egentlig det er noe innstillinger, siden etter lenge kjøring pleier det å gå ned igjen til rundt 1000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 okei, ikke det jeg har så mye peilling men, jeg hadde en audi 80 med forgasser. Der var det gåen en slange som gikk inn på ei "turtals klokke" når den da mista trykket, så sveiv den høyt på turtallet rundt 2000. Så skifta jeg den slangen så sveiv den fint på turatllet. Men, det er vel annerledes med innsprøtning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Jeg vet hvertfall ikke! Noen som kan noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Det samme skjedde med Golfen a bror min. og da var det tomgang regulatoren som var gåen! Prøv å sjekke det... dette er jo en VAG, så det kan jo være likt happyhappy Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Kan det være noe så enkelt at turtallet bare må stilles ned? Er det ikke en justeringsskrue bare?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 sjekk tomgangs regulatoren, som sp0ky sier :) (eller kanskje automatisk choke har noe å si? Hvis du har det) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 HVordan går det ann å undersøke det da? Hva må gjøres? Men tror egentlig det er noe innstillinger, siden etter lenge kjøring pleier det å gå ned igjen til rundt 1000. Heisann.... Du kan teste med startgass, bare hør etter turtallet og spray rundt/på slanger osv, da vil du høre hvor det er lekk (visst det er det da :) ) Tomgangsregulator kan være på bærtur som folket sier her... Har du automatchock så kan det jo være den.... ta å legg merke til temparaturen på motoren når turtallet blir riktig igjen nestegang så kan vi iallefall utelukke noen ting... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 I dag når jeg kjørte til jobb, som er en tur på rundt 30 min, var turtallet høyt hele veien. Hver gang clutshen ble tråkka inn gikk turtallet til litt over 2000. Selv om motoren var varm. PÅ vei hjem i dag var det helt annerledes, da holdt den seg litt over 1000 hele veien. Helt fra starten og helt hjem. Så er usikker på hva det kan være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Tror egentlig det er noe med automatchocken, når bilen er kald og den blir starta settes chocken på, men så virker det som om den ikke går av igjen. Er det noe innstillinger for dette??? TRENGER HJELP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Syns også dette høres ut som gåen tomgangsmotor/tomgangsregulator.... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Tror egentlig det er noe med automatchocken, når bilen er kald og den blir starta settes chocken på, men så virker det som om den ikke går av igjen. Er det noe innstillinger for dette??? TRENGER HJELP! Du har en bil med insprøytning. Disse har ikke automatchock, men inspr.systemet regulerer bensinmengden ut i fra bla tempraturen paa kjølevannet. Det beste alternativet for deg er nok aa ta blien til ett verksted som fikser det for deg. Typisk ett mekonomen eller snap-drive verksted vil kunne finne feilen ganske fort. Feilen ligger nok forhaapentligvis i tomgangsmotoren eller at det suges falskluft ett eller annet sted. Kan ogsaa vaere feil paa motorstyringen, men det faar man ikke haape. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.