Gå til innhold

Priser på e36?

Ranger emnet


Xplod

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på e36 tilsalgs på internet nå og synes prisene er veldig varierte. Så derfor lurer jeg litt på hvor mye må man egentlig ut med for å få en bra e36? Tenker mest på 318is eller 320. Vil ha el. vinduer,ABS, el speil og airbag(gjerne mer utstyr selvfølgelig, men dette er must!). Ønsker og at bilen ikke skal ha passert 180 000km og bør ikke være for gammel(helst 94 eller nyere). Hva må jeg betale for nå slikt? Noe spesielt jeg bør passe på når jeg skal se på e36?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Lurer også på om denne er overprisa, eller om den er rett priset:

93mod 320

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på e36 tilsalgs på internet nå og synes prisene er veldig varierte. Så derfor lurer jeg litt på hvor mye må man egentlig ut med for å få en bra e36? Tenker mest på 318is eller 320. Vil ha el. vinduer,ABS, el speil og airbag(gjerne mer utstyr selvfølgelig, men dette er must!). Ønsker og at bilen ikke skal ha passert 180 000km og bør ikke være for gammel(helst 94 eller nyere). Hva må jeg betale for nå slikt? Noe spesielt jeg bør passe på når jeg skal se på e36?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Lurer også på om denne er overprisa, eller om den er rett priset:

93mod 320

 

 

Hvor skal vi starte?

 

BMW E36 mellom 150k km og 200k km kan være risky. På de 50 000 km, så kan alt skje!

Feks, vannpumpen, bensinpumpen og clutchen pleier å ryke ved 160-180k km. Videre har også BMW et generelt problem med bærekuler, og foringer i for- og bakstilling.

 

Ved 200k er det en fordel å bytte løftere (M5xB20 har som sagt 24 stk)

Servicehefte på disse bilene er også en fordel, og er mye verdt ved evt videresalg. Han skriver ingenting om slitedeler som er byttet, så det er noe jeg ville ha sjekket uansett, før evt kjøpt av en E36. 91 modellene kan ha mye rust, da karosset ikke ble galvanisert før i '92.

 

Jeg har byttet det som er av slitedeler på min egen bil, og det koster.. Tro meg. Å ha bilen på BMW er relativt dyrt. (gjelder vel alle verksteder)

 

Ikke se på dette som et minus, fordi bilene er utrolig fine å kjøre, masse kjøreglede og morro. Seksern er sterk og fin, samt lyden :D

 

Min bil er til salgs, og er tatt meget godt hånd om, så hvis dette kunne vært interessant (sikkert ikke pga km stand) så gi meg beskjed :)

 

Ellers noe du lurer på, bare rop ut. Vet det meste.

 

Mvh,

Andreas

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god og viktig info :) Lønner seg alltid å skjekke opp litt før man handler :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på e36 tilsalgs på internet nå og synes prisene er veldig varierte. Så derfor lurer jeg litt på hvor mye må man egentlig ut med for å få en bra e36? Tenker mest på 318is eller 320. Vil ha el. vinduer,ABS, el speil og airbag(gjerne mer utstyr selvfølgelig, men dette er must!). Ønsker og at bilen ikke skal ha passert 180 000km og bør ikke være for gammel(helst 94 eller nyere). Hva må jeg betale for nå slikt? Noe spesielt jeg bør passe på når jeg skal se på e36?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Lurer også på om denne er overprisa, eller om den er rett priset:

93mod 320

 

Den er vel overprisa når man kan få en slik for 95

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6822640&sid=3aPqiquiM663962&pos=19&tot=63

 

96 323i Coupe med mye utstyr..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell slik at å kjøpe en bil som er gått 150-200 er ganske dumt med tanke på skifte av slitedeler osv... Er som kjent en veldig kostbar avfære..

Selv har jeg en tyskimortert 91 mod 318 ia.. Den er gått hele 250 000 km, men har ikke så mye som en rustflekk på seg, 100% rustfri... Bakakselen ble overhalt, og alle slitedeler ble skiftet før jeg kjøpte den.. Har fullt servicehefte på den.. Trenger ikke å være så dumt å kjøpe en bil som er gått mye, så lenge den er tatt godt vare på... Og da trenger du i mange tilfeller å ikke skifte slitedeler...

90 mod mercedes 200e

91 mod BMW 318 E36 Solgt

99 mod yamaha sx 600 (snøscooter)

86 mod toyota corolla (værdens kjedeligste bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :) Så det lønner seg egentlig å handle en bil som kanskje har gått 200-210 000 enn enn som har gått 160 000? Er service hefte gull verdt på disse bilene? Jeg er nemlig interessert i en bil jeg kan kjøre en stund før jeg må begynne å skifte masse slitedeler. (dumt å kjøpe bmw sier kanskje noen, men har lyst på en!)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en del forskjellige biler av både ny og gammel kaliber, og bmw er supre biler med tanke på kjøre egenskaper.. Har hadd min bil i et halvt år nå, og den har vert helt problemfri, bortsett fra en lamdasonde som måtte skiftes.. Vil på d sterkeste anbefale en e36, og som rawr sa " Uansett hvor mange deler du må bytte så vil du alltid savne din BMW Tro meg! "

90 mod mercedes 200e

91 mod BMW 318 E36 Solgt

99 mod yamaha sx 600 (snøscooter)

86 mod toyota corolla (værdens kjedeligste bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en strøken 94 mod 320 eller nyere e36 må du nok over 80k tallet..

1. bmw en min var gått 150 000 94mod 320, der var d mye som måtte skiftes hele 22000 kroner. for å få den strøken. (delvis servicehefte)

min 2. bmw nå hadde jeg på tilstandskontroll å der kom gjennom med 0 feil 92 mod 320 gått 206 000km(komplett service hefte)

 

så service hefte er så å si gull verdt, da vet den neste eigeren at den er tatt godt vare på osv.. ;)

Mange som sier at bmw er dyre biler osv.. "kjøp heller noe japse" men jeg sier bare en ting, du blir ikke skuffet :)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

 

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt E36 Touring selv.

 

Jeg var på forhånd innstilt på å gjøre tidenes kupp....

Etter å ha kikket/prøvd de bilene som lå lavest prisa i utgangspunktet fant jeg ut at de ville koste meg like mye å få bra som de som var fine i utgangspunktet.

 

Endte opp med en tyskimportert 320 som hadde ifølge telleren gått

139 000km. Regner med at km kanskje var trikset med en 30-40 000km siden skinnrattet var begynt å bli slitt og det samme med trekket til girkula. Høres dette fornuftig ut?

 

Jeg har samtidig gått igjennom en tanke prosess ang. tysk importerte biler og konklusjonen min er at du ikke kan vite sikkert hvor langt den er gått. Samtidig vil almenntilstanden/helhetsinntrykket av bil og eier vise deg noe om hvor godt bilen er tatt vare. En ting som er veldig positivt da er jo at en tysk-bil ikke har gått i all slags mulig saltlake og på elendige norske veier.

 

Jeg vil heller ha en bil som har gått 200 000km på autobahn enn 100 000km i Oslo !!

 

En ting som jeg ikke får til å henge på greip er det med at det er tryggere å kjøpe en bil som er gått 210 000 enn en som har gått 150 000. Hva er dette for no? En bil slutter jo ikke å gå i stykker selv om den har byttet en del deler. Min erfaring med biler er at det bare blir mer og mer slitne deler på en bil jo eldre den er og jo lenger den har gått.

 

Til informasjon kan jeg si at bilen var litt senka med sportsunderstell fra BMW og greit med utstyr og veldig fine borbet 17" felger med 235 bakdekk, klarer nok ikke å få dem til å spinne til sommern... Alarm var viktig for meg og det hadde den og..

 

og prisen joo fikk pruta litt fra 115.000 kr til 100 000. Bilen er forsåvidt en 95 mod.

 

Så blei det ikke et vanvittig røverkjøp denne gang, men bilen er veldig bra og jeg er kjempefornøyd.

 

Til info he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en 318 96modell i sommer jeg, gått 165000..!

og det er bare delvis service hefte på den.. Han fyrn sa det var gjort svart hos en venn på BMW.. sikkert bullshait.. :p Betalte 70k, syntes det var mye! For tipper alt av slitedeler går rett til helvette snart.. (just a feeling) men har ikke hatt noen problemer ennå.. :) Bare batteriet som var helt flatt når jeg fikk den (det nevnte han ikke :iconsm )

 

og nå er grillramma begynnt og ruste opp, så må ha ny der til sommern igjen :(

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår