Danern Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Hva har dere gjort med denne? Jeg har altså en FT motor i 240`n, men de fremre oljetetninga mine holder ikke tett! 3 gang jeg bytter sim ringer, og er ganske sikker på at åndinga er åpen! Har kjørte med en slange løs i motorommet fra den boksen på blokka, med en plast tupp i enden med en vakum-slange på! Skal det være vakuum på den? og skal jeg sette slangen bort til luft innsuget ved turboen? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Hvor er denne vakumslangen koblet nå da? Det bør helst være så lavt trykk som mulig i veivhuset, men får du for lite(vakum) er det mulig at tettningene kan gå tørr. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Har vakuum slange fra toppen av innsuget til enden av slangen til veivhusventilasjonen. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Det som skjer da er at du får kraftig overtrykk i blokka når turboen lader og det blir oljelekkasje å dårligere ytelse(Hvis ikke denne plast-tuppen er åpen mot friluft). Da er det bedre og koble den mellom luftmengdemåler og turbo. Det beste har vært å unngå at det kommer oljedamp inn i innsuget i det hele tatt, fordi det senker oktannivået og kan forårsake tenningsbank. Originalt går det en stor slange fra plast-tuppen til innsugsrøret på turbo og en liten vakumslange til selve innsuget. Anbefaler deg egentlig og koble som originalt. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg