Gå til innhold

veivhusventilasjon.....

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

Hva har dere gjort med denne? Jeg har altså en FT motor i 240`n, men de fremre oljetetninga mine holder ikke tett! 3 gang jeg bytter sim ringer, og er ganske sikker på at åndinga er åpen! Har kjørte med en slange løs i motorommet fra den boksen på blokka, med en plast tupp i enden med en vakum-slange på! Skal det være vakuum på den? og skal jeg sette slangen bort til luft innsuget ved turboen?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer da er at du får kraftig overtrykk i blokka når turboen lader og det blir oljelekkasje å dårligere ytelse(Hvis ikke denne plast-tuppen er åpen mot friluft). Da er det bedre og koble den mellom luftmengdemåler og turbo. Det beste har vært å unngå at det kommer oljedamp inn i innsuget i det hele tatt, fordi det senker oktannivået og kan forårsake tenningsbank. Originalt går det en stor slange fra plast-tuppen til innsugsrøret på turbo og en liten vakumslange til selve innsuget. Anbefaler deg egentlig og koble som originalt.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår