Jensen Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Hei.. Jeg kjøpte for en stund sia ca 4m rør med 2.5' rustfritt stål. Så tenkte jeg at jeg skulle mekke mitt eget anlegg ut av dette, jeg har tenkt å kjøpe ny mellompotte, lyddemper, 90grads bøyninger osv. Altså alt jeg trenger for å lage det likt som det gamle. Tenkte bare å spørre om dette er lurt eller om det blir en eneste stor fiasko? Evt hvis det går at dere vil komme med anbefalinger om lyddempere osv som jeg kan bruke. Jeg er klar over at det ikke er lov å lage og montere slike ting selv og at det må være fabrikklagd eller no sånt.. Er forresten til en Honda Accord ex2.0i, med ca 122gamp... Kom med innvendinger! koz Jensen Siter Crew "Kønners-racingteam" "Baby Just Swallow!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Er ikke noe forbud mot å bygge anlegg sjøl sålenge det er innenfor kravene til støy og oppheng og slikt er ordentlig gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 2,5" er for stort for bilen din vil jeg tro. holder godt med 2", så får du vell noe motstand i røret å. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Neinei.. 2,5" er ikke for stort.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Jeg aner ikke hva som blir for stort ekesosanlegg på din bil, men før eller siden blir volumet i eksosrøret for stort til at en får tilfredstillende spylling/luftfylling av motoren og dermed mister effekt. Jeg har alltid satset på orginal rørdim og "free-flow" potter på ikke-turboladede motorer. På turbobiler er det litt annerledes, ettersom effekten av turboen er avhengig av/øker med trykk/temperaturfallet gjennom eksosturbinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Ferrita selger mye fine potter og universaldeler. Det beste er å sveise det med TIG. Tenk på at rustfritt utvider seg mye, dette kan føre til at annlegget tar borti på noen plasser om man ikke er nøye med passformen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg