Gå til innhold

Mariusm's MK2 GTi

Ranger emnet


demogorgon

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

tenker rett og slett jeg starter en egen tråd her, så remster får ha sin i fred.

 

jeg kjøper Remster's GTi 85' 8v for 6k nå den 15.Jan som projektbil, er student på hybel, og penger deretter.

men tid har jeg nokk av.

 

noen umiddelbare planer jeg har med denne så snart jeg får den i hus:

 

elektriske vinduer, kjøpes hos svensk høgger bildelsdatabas

rustbehandles, dører og småtteri til å begynned intil jeg blir litt tørrere bak øra.

Pusse og gnikke på intreør, dash osv. tenker jeg begynner med en SKIKKELIG vask av ting der inne :)

skikkelig vask utapå og.

 

på sikt vil jeg ha:

soltak, elektrisk.

halvbur og halvbøtteseter, flerpungtsælar. får ikke plass i racing bøtter :D

effekt på rundt 150-180hk med en jevn pen effektkurve. kansje turbo konvertering, men det er høyst usikkert.

slanka vekta 50-150kg, er ikke helt sikker på hva som er realistisk her.

så mye av flatene på bilen som mulig skal støpes oppigjen i carbon, noe jeg vil gjøre selv. ingen showoff carbon.

en minimalistisk stereo, 2*10toms subber i rompa på'n, stealth'ed så mye som mulig, seas lotus refference frontsett, muligens bare 4' og en diskant hvis subbene kan ta over høyt nok utan at det foringer kvaliteten.

senking, moderat. koni gule?

lakering, usikker på fargen enda, men svart, vinrød metallic eller noe lyst som går bra med den agressive linja jeg legger meg på.

 

 

jeg er ikke noen blodfanatisk fan av oldschool golf, var faktisk ingen fan av golf i det heletatt, med unntak av dahlbäck'en selvsagt, før jeg begynte å fiske litt hos rolf, eller var det han som fiska hos meg?

 

den endelige planen blir en ren, raffinert, gjennomført agressiv golf.

chrom av noe slag vil du ikke se her, det skyr jeg som pesten, det samme med runde, svulmende frontfangere osv.

 

setter pris på all slags feedback, tips og triks motas med takk!

 

av skrumuligheter, skal jeg be på mine knær hybeleier om å låne verkstedet hans, det ser ikke all verden av bruk. :well

 

mer stoff kommer vel ettervert som jeg har noe fysisk å vise till, eller spørsmål :)

 

-Marius

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare så du vet det; skal du ha 4punktsseler (eller flere), så MÅ du ha veltebur.. Det står at du skal ha begge deler, men hvis du finner ut at du ikke har råd, så kjøper du veltebur, og venter med selene; ikke omvendt.. For min kjære romkamerat gjorde det ettertrykkelig klart at har du flerpunktseler, og ikke veltebur, og du triller rundt; da er det stor sannsynlighet for at nakken din blir plassert i vinkler du helst ikke vil ha den :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med 3.punkts, er at du har en viss mulighet til og bevege nakken, og legge den litt ut i siden for egen fri vilje, du kan til og med legge kroppen ned i siden... Med 4punkts sitter du bom fast, og TVINGER nakken ned hvis taket blir presset ned :) Vet ikke om dette gjelder kun i bøtteseter da men

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.punktsseler er fleksible i den forstand av at du faktisk kan bevege kroppen selv om du har de på deg; ikke frem og tilbake, men ut i sidene...

4.punktsseler eller mer støper kroppen din bokstavlig talt til stolen, så du kan bare bevege nakken.. Hvis taket blir presset ned, kan kroppen følge med taket ned et godt stykke med 3.punkts. Med 4.puntks vil kun nakken bevege seg ned, og hvis taket fortsetter ned, har du et (unnskyld uttrykket) jævlig stort problem ;) U see? :) Derfor man skal ha veltebur sammen med 4punktsseler

 

EDIT: Dette virker som et dritfett proskjekt; I got both my eyes on it ;) Lykke til!:D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PERSONLIG er jeg mer fan av 3punktsseler, men det er bare meg.. Og jeg tror ikke det er så alt for mange som triller rundt, og faktisk har lyst til det.. Onkelen min trilla rundt i en MR2; ganske stygg sak... Heldig nok kom han fra det uten en skade..

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lurer jeg på og.

 

hvor mye er det realistisk å spare i vekt?

10k i carbon blir heller ikke aktuelt, men 3-4k i råmatrialer kan jeg nok spandere på meg selv.

også: hva sparer jeg mest vekt på å støpe opp i carbon?

panser går jeg ut i fra kan slankes en hel del, tenker mest forram, bak blir den vel såpass lett allikevell, i og med at det enste som skal være der er et gølvteppe, bur og 2 bassere+amp :)

 

hvor mye veier orginal stolene?

når jeg går til innkjøp av nye kan jeg jo prøve å finne noen lette, hvis det er verdt den ekstra prisen?

 

takker for alle svar!

-Marius

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår