Gå til innhold

Mariusm's MK2 GTi

Ranger emnet


demogorgon

Anbefalte innlegg

hehe. se her ja. ble en fin bunke med deler. tømte stort sett det meste av det jeg hadde til overs inn i kjerra. du har fortsatt 2 skjermer, sideruter bak og ekstra bakrute med vinge å hente :p

 

når det gjelder carbon, så ville jeg anngrepet ting som panser, bakluke osv. sånt kan uansett lakkes og vil ikke synes.

 

noen tanker rundt letting av bilen er som sagt fjerne den orginale understellsmassa. dette kan være greit å gjøre for å evt avdekke rust som ikke synes. så legge på nytt dekke selv. orginalt ligger det rundt 15kg med understellsmasse på bilen. for å si det mildt., det trengs ikke.

 

så lenge du beholder 90 fangerne på den ville jeg kappa vekk alt overflødig stål fra bakplata. gjorde dette selv da det er en fin rustfanger uansett. bilde her og her nederste frontplate mangler alt på kjerra. så der har du alt spart en halv kilo :p

spylertank kan byttes ut med mindre. ergo 2-3 liter mindre spyleveske = mindre vekt.

fjerne baksetene + tepper og fester til alt av dette letter en del.

alle dørtrekk kan bygges i carbon/glassfiber istede.

carbon stoler.

og såklart alt av asfaltplater og isoleringsmatter som ligger under teppet. samler som regel bare til seg fukt og ødelegger mere en det hjelper uansett.

 

ellers, lykke til med kjerra. blir nok bra til slutt. har mange timer med koseskruing foran deg. og skal følge med videre. husk, jeg er bare en tlf eller sms unna. :p

 

 

EDIT: btw. kommer til å fjerne alle bildene jeg har lagt ut av bilen. så fint om du tar en kopi av de før jeg sletter. si ifra når du har gjort det.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flotte greier rolf, skal ta kopi av noen bilder for referanse.

rådene dine rundt letting er gode, begyner strippinga av intreør for blandt annet fjerning av den dempemassa i morgen.

 

 

som vi alle vet er penger et bilprojekts værste fiende. dette har jeg endelig gjort noe med :D

var på jobbintervju som dørvakt på vouge i vinger, et utested, fikk jobben på dagen, så nå har jeg enda litt mer å helle på bilen.

 

så nå har jeg grønt lys for noen av de "villere" planene mine og kiddie

hørte jeg noen si turbokonvertering? jeg har allerede begynt å spare :w00t

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et tips om du skal være "ekstrem" er å borre ut hull med sirkelsag på innsiden i de veggene som ikke stiver opp bilen altfor mye. Sparer deg kanskje for en kilo.

 

Lette felger er også fint, men det koster ofte sinnsykt mye.. Uansett kan det være stor forskjell på felger i samme prisklasse også. Skrudde (to- og tredelte felger) veier mindre enn støpte.

 

Så kan man slanke seg og kjøre naken. :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant så sant kaldblod. men jeg klarer værken det å være naken eller det og slanke seg. da er man like langt.

 

så ekstrem at jeg begynner med sirkelsag kommer jeg nok heller ikke til å være :)

 

men har fått jomfudommen på denna nå, revi ut seter og blitt litt kjent med bilen. dette er første bil jeg så mye som nærmer med med en skrutrekker, samt at jeg er totalt alene om å gjøre ting, så dette kommer til å ta tid.

 

kan jo slenge med et par bilder fra mitt überkonge mobilcam.

Bilde(1).jpg

Bilde(2).jpg

Bilde(9).jpg

edit: hadd glemt .jpg i linken :idea

men det funker fortsatt ikke, typisk..

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bekrefte at jeg har funnet fargen bilen skal ha: dyp metallic blod-rød.

http://forum.radiostyrt.no/viewtopic.php?t=9177&start=0

samme som denne, selv om den ikke synes så godt.

 

vidre har jeg også mer eller mindre bestemt meg for 17' könig GT-R eller noe lignende, med litt bredding av julbuer og moderat senking, blodsenk er fy-fy.

skal også prøve å sørge for å ha litt mer rundt felgene en teipruller.

 

har også fått gjort litt på'n, ikke bare lagt planer, men det får dere ikke se før jeg har fått taki camet mitt, noe som skjer til helga.

funnet rust, gjennomgående, under førersetet. ikke kritisk mye, så det bør ikke være noe problem å få det sveisa.

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt dette her.

Det kan bli det :)

tiden vil vise.

 

har fått mer eller mindre klarsignal av en kompis på at han kan hjelpe meg med rustsveisinga også. når det begynner å komme lønn og nå, blir det g60 bredding og elvinduer+glassfiberstøping av "dørtrekk".

 

en ting jeg lurer på, er biltema produkter gode nok til serriøst bruk? tenker da på rustetern, rustmaling og sparkelen?

 

-Marius

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

da er det blitt gjort litt igjen.

 

easy does it som det heter.

 

fått tatt 2.5 høl i dørken, gikk tom for sveisetråd i går.

fikk også sommerskodd bilen og skifta gasswire.

 

det som er første pri nå, er caliper overhaling, resten av høla i dørken, ny "batteri bånn", og nytt tørrcelle batteri.

bilen skal være i godkjent stand innen den 20 juni. as if ^^

 

skulle gått mekken..

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

vel, slapp å gjøre bilen klar til den 20, og godt er det. bremsene jeg kjøpte gjennom forumet er ikke gode nok, og han jeg kjøpte av i tyskland hadde vist ikke helt snøring på dette med utenlandsoverføringer ect, så det tok ekstra tid.

 

men nå trenger jeg litt hjelp fra dere altvitere ^^

 

-hvor bør jeg skaffe meg lakk fra?

mine tanker er som nevnt burgunder\rød metallic, med "spill" i lakken om dere skjønner? har også tenkt på blå metallic, men det er så utrolig vanlig.

i såfall skal det være en dyp lakk med mye spill i.

 

-16v 239mm forbremser, caliperoverhalingskit.

jeg åpna en tråd på dette, men fikk ikke så mye svar som jeg kunne håpet på.

hvor kan jeg fåtaki dette, og om jeg skulle gjøre det, hva er sjansene for at resultatet vil være tilfredstillende?

 

disse tingene håper jeg å få svar på, da jeg faktisk har rå til å ordne med slik nå, ettersom jeg bor hjemme og har 15k inn i månden for en tid. er mye mulig jeg kommer til å jobbe i år også, da skoleplassen jeg søkte er høst usikker.

 

også, noen som vet om en verkstedplass i hamar\løten området, bare rop :)

 

takker for all hjelp jeg måtte få :)

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, slapp å gjøre bilen klar til den 20, og godt er det. bremsene jeg kjøpte gjennom forumet er ikke gode nok, og han jeg kjøpte av i tyskland hadde vist ikke helt snøring på dette med utenlandsoverføringer ect, så det tok ekstra tid.

 

men nå trenger jeg litt hjelp fra dere altvitere ^^

 

-hvor bør jeg skaffe meg lakk fra?

mine tanker er som nevnt burgunder\rød metallic, med "spill" i lakken om dere skjønner? har også tenkt på blå metallic, men det er så utrolig vanlig.

i såfall skal det være en dyp lakk med mye spill i.

 

-16v 239mm forbremser, caliperoverhalingskit.

jeg åpna en tråd på dette, men fikk ikke så mye svar som jeg kunne håpet på.

hvor kan jeg fåtaki dette, og om jeg skulle gjøre det, hva er sjansene for at resultatet vil være tilfredstillende?

 

disse tingene håper jeg å få svar på, da jeg faktisk har rå til å ordne med slik nå, ettersom jeg bor hjemme og har 15k inn i månden for en tid. er mye mulig jeg kommer til å jobbe i år også, da skoleplassen jeg søkte er høst usikker.

 

også, noen som vet om en verkstedplass i hamar\løten området, bare rop :)

 

takker for all hjelp jeg måtte få :)

 

 

caliperoverhaling blir så som så. men streiker som regel etter et år. byttecalipere er beste løsning. koster ikke alt for mye. :p

 

skal høre mere når jeg vet sikkert om min plass på bruket. hvis det er ledig der da skal jeg si ifra.

 

mvh

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey, høres bra ut.

 

men jeg lurer: hvilket verksted er det snakk om her? er rett etter rundkjøringa, eller det som ligger langs med en rettstrekke?

 

vet det langs strekka er leid ut til noen. så et par gromme bygg stå utafor.

 

 

tar det på pm vi ;)

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått hukataki ny rustfri bakluke, og bulkfritt panser.

 

har også slengt inn en ordre på 40mm senkesett fra BS bildeler, får tro det blir bra.

 

driver å ser litt på stolene de har der, mange ser meget lovende ut. noen som har sett noe de har up close? tenkte på noen i prisklassa 2-2.5k stk.

 

-Marius

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

noen som vet hvor jeg fårtaki nytt laminat\"teip" å ha rundt om bånn på bilen?

 

eventuelt om det finnes noe i plast der ute?

 

stolene bli avbestilt da jeg kom til at de var ALT for små for meg, synn.

jeg er nå så og si ferdig med rust og maling inni bilen, og har begynt så smått med lakkering, sparkling, behandling av det nye pansertet, bakluka og forskjermene. rustbullet som gruning, fyller ser ut til å gjøre jobben.

 

men nå begynner det virkelig å skrante på jobbemulighetene mine.

været snur om, regner ofte og bilen kan ikke stå ute lenger.

jeg må ha verksted.

 

så virkelig, om noen har noe som helt tips, vet om noe innen relativ distanse, så er jeg intresert.

 

-Marius

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår