Gå til innhold

Daueste bilen du har kjört???

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med dau forbinder jeg at den beveger seg sakte på turtelleren , og høres daff ut. Da blir det en BMW 520. Sier ikke at den er treg, men dau, de er den;) Tregeste må vel være en caddy sdi.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig i begge to, men har du ikke kjört noe tregere enn caddy SDI så har du ikke kjört nok biler...

 

Meget mulig, var bare den jeg kom på i farten. Har ikke hatt lappen i så mange år enda da..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av tre år som bilmekaniker har jeg vært borti mange daue biler av forskjellige merker, men det er enkelte som har satt seg fast i minnet.

96 Peugeot 405 STV 1.8 til en kamerat av meg, Mercedes 123 STV diesel automat. Geländerwagen med samme drivverk, Voyager 2.4 aut, 14m lang am. Ford Camping bil (Van tryne) med 7.3 diesel uten turbo, hadde vel en vekt på rundt regna 7-8 tonn og med 150 eller 180 dieselhester (Husker ikke eksakt) finnes det mye man savner. Men fy f... hvir god plass det var inni!

Den siste er nok den absolutt tregeste, man kunne med tid og stunder få 100km/t på den, men da var det absolutt stopp.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Camping bil (Van tryne) med 7.3 diesel uten turbo, hadde vel en vekt på rundt regna 7-8 tonn og med 150 eller 180 dieselhester (Husker ikke eksakt) finnes det mye man savner. Men fy f... hvir god plass det var inni!

Den siste er nok den absolutt tregeste, man kunne med tid og stunder få 100km/t på den, men da var det absolutt stopp.

 

Triple E ?

Husker en sånn en opp på 2söyler, jeg gikk faan ikke under...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår