Gå til innhold

Flere motorsportanlegg i Norge

Ranger emnet

Schnellfahrer17

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det med støykrava på Våler og Rudskogen. Under ID 2004/5 var det orginale Ducatier, samt fleire moderfiserte biler som var EU-godkjente som oversteig støygrensene og ikkje kunne kjøre, Det er for dumt.

Banen som er i beddinga i Sokndal ligger i et gruveområde, og der er det ingen naboer eller andre å ta hensyn til støymessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke alle som har helekopter vel. Det er vel 2 timer fra oslo til Våler og 1 tme og 25 min fra Oslo til Rudskogen, mens Eggemoen ligger 30 min unna sandvika...Men, det blir nok Rudskogen som får det. Det som er mest irriterende er saksbehandlingafra Kulturdepartementet og idrettstyret. Føst kommer de med en innstilling, så må man komme med en til?...Hadde vært mindre opptøyer hvis Rudskogen hadde fått midlene litt ryddigere....Bane på Eggemoen skal bli over 4 km, og det blir dragstripe, crossbane osv så det er sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det kun skal en bane, og den skal på østlandet hadde eg håpa på Eggemoen, for da hadde det ikkje vært meir enn 7-8 timer hver vei. Men med en bane i Sokndal (45 min) så blir det beste å oppgradere den minste banen på østlandet som er Rudskogen.

Men er det noen som vett om det blir litt meir fornuftige støykrav etter utbygginga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke alle som har helekopter vel. Det er vel 2 timer fra oslo til Våler og 1 tme og 25 min fra Oslo til Rudskogen, mens Eggemoen ligger 30 min unna sandvika...Men, det blir nok Rudskogen som får det. Det som er mest irriterende er saksbehandlingafra Kulturdepartementet og idrettstyret. Føst kommer de med en innstilling, så må man komme med en til?...Hadde vært mindre opptøyer hvis Rudskogen hadde fått midlene litt ryddigere....Bane på Eggemoen skal bli over 4 km, og det blir dragstripe, crossbane osv så det er sagt...

La oss si 1 time og ca 30-45 min til våler og ca 45 min - 60 min til rudskogen. Fra oslo da vell og merke.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider