Gå til innhold

Nsr 160 prøver noe han ikke kan; motivlakkering med airbrush

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

Japp japp.

 

Prøver nå å tegne. Fint dere komenterer.

For det gir meg et annet synspunkt.

Og det bekrefter egenltig en liten misstanke jeg har.

Ola nordmann, foretrekker den naturlige gardsjenta i nabogården.

 

Gjerne jeg skulle laget en bilde serie.

Som het: Hopp i høyet, jenter fra nabogården haha

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har tegnet (heller sporadisk, må legges til) i 15-16 år nå, så hvis du vil, kan jeg gi deg noen litt mer nøyaktige synspunkt..? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, er så trøtt jeg ikke klarer og se rett engang, så jeg får heller ta det i morgen ;)

Men skal se om jeg klarer og mekke en form for plansje eller noe, så du skjønner hva jeg mener (i og med jeg suger i og forklare)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå får jeg se om jeg klarer og komme frem til noe logisk her ;)

 

Velger og ta utgangspunkt i bilde, rett og slett fordi det var best :D

 

PROPOSJONER: Ingen ting og utsette på dette; så meget bra ut :)

VINKLING OG FORM: Her blir det litt verre. Dette har jeg selv erfart er jævlig vanskelig hvis man ikke tar seg veeeldig god tid, og skisser opp både en og to skisser først... Her var ingen store feil, men noen små peanuts som jeg la merke til :) Så hvis du skulle laget en remake av denne tegningen, kan du jo legge merke til følgende:

x- høyre kinn og kjeveben så litt større og bulkete ut enn det venstre, noe som gjør ansiktet (marginalt) bredere på den siden enn på andre. Lengden på høyre kjeveben var også litt lengre; det høyre slutter nesten oppe ved nesen, det andre slutter ved senterlinjen på munnen.

 

x- er ingen skygger eller konturer for og hinte frem ett venstre øre, ser nesten ut som hun ikke har ett :) en liten form eller to her kan lett fylle ut tomrommet bak håret.

 

x- høyre og venstre nesebor er litt heller forskjellige. Flisespikk, jeg vet, men det er de små detaljene som viser :)

 

x- venstre øyenbryn er vesentlig tynnerene og anderledes formet enn det høyre...

 

Dette var vel det jeg hadde i første omgang :)

Men jeg må absoultt legge til at dette er peanuts og flisespikkerier som på ingen måte ødelegger helhets-inntrykket; her har jeg satt meg ned og faktisk lett etter. Det var fortsatt en forbanna fin tegning :D Og det står veldig respekt at du har blitt så flink, med tanke på at det er tross alt ikke så lenge siden du begynte med dette, og portrett-tegning er faktisk noe veldig drevne tegnere sliter med, etter årevis med erfaring :)

Og jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde ikke klart og lage noe som dette; hadde sikkert blitt en kontur, en nese og hår, men ingen munn og øyne... Hadde sett ut som noe fra Silent Hill :D

 

Men ett lite, siste tips til deg i denne omgangen... Dette gjelder tegninger, skriverier, ja, u name it.... Jeg har selv erfart mange ganger at man blir "blind på egen strek"... Derfor kan det være lurt, hvis man faktisk skal lage en veldig avansert tegning som tar tid, og få noen til og se på den :) De kan legge merke til ting som man selv ikke legger merke til..

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fine tegninger, og meget våken kritiker. Jeg la ikke merke til de småfeilene da jeg så over de tegningene, jeg så ikke med det kritiske øye da. Jeg så bare fine tegninger jeg, og det synes jeg fortsatt, trass de påpekte kritikker!:)

 

Har fulgt med litt fra bakgrunnen i en tid, og sett stor framgang i ditt arbeide NSR. STÅ PÅ sier jeg bare!! :D

 

Jeg liker også å tegne, og leker meg også litt med airbrush innimellom. Men portretter har jeg aldri våget meg ut på gitt.. Så der har jeg fortsatt allt å lære!

 

Jeg er vel egentlig bare en wannabe som fortsatt er der du var for lenge siden, men en dag skal jeg også hive meg utpå og begynne.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fine tegninger, og meget våken kritiker. Jeg la ikke merke til de småfeilene da jeg så over de tegningene, jeg så ikke med det kritiske øye da. Jeg så bare fine tegninger jeg, og det synes jeg fortsatt, trass de påpekte kritikker!:)

For all del; tingene jeg nevnte gjør ikke tegningen dårligere; er bare tidligere erfaringer jeg selv har hatt som kan gjøre han til en ENDA bedre tegner :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oege Tydelig at du har tegnet før.

Setter pris på slik kritikk jeg.

Og jeg er enig at du bør la andre se på ting til en vis grad.

Mange er fasinert over dem simpleste tingene.

Og har vært fornøyd LENGE før jeg er ferdig.

Så det hjelper lite, med mindre en har en person som vet hva en snakker om.

 

Slik som, hun er for tynn. (vel, slike ting er smaksak.

 

Uansett, bedre skal jeg bli.

Tråden her er faktisk 3 år gammel nå :D

Og jeg har endel planer fremover, så den slutter nok ikke med det første.

Grunnen til at det har vært lite oppdatereinger.

Er ikke min feil, det er andre som har sagt dem vil.

Og jeg har missforstått vil ganske snart, ikke betyr skal ganske snart.

Noe jeg burde lært for lengesiden.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett denne tråden før.. hehe.. imponert over ferdighetene dine.. har sett bilen din en del ganger i virkeligheten.. synd motivlakkering ikke helt passer stilen på bilen min.. men men.. kanskje noe senere.

__________________

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oege Tydelig at du har tegnet før.

Setter pris på slik kritikk jeg.

Og jeg er enig at du bør la andre se på ting til en vis grad.

Mange er fasinert over dem simpleste tingene.

Og har vært fornøyd LENGE før jeg er ferdig.

Så det hjelper lite, med mindre en har en person som vet hva en snakker om.

Det er jo helt sant det du sier her :) Men hvis du gir en tegning til en person som ikke har svinget pennen noe nevneverdig, vil de nok si at tegningen er kjempefin... Men hvis du sier til de at de skal bruke fem minutter for seg selv, og være veldig kritisk til alt, er det utrolig hvor god hjelp de kan være, selv om de egentlig ikke har så nevneverdig mye peiling... Dog, mer avanserte ting, som skyggelegging, direkte\indirekte proposjoner, romdybde etc. burde man kanskje la de med litt erfaring ta seg av :) Men du skjønner hvor jeg vil hen...

 

Men bare lov meg at det ikke er det siste vi ser av denne vakre kvinnen?

(Og når jeg studerte den, klarte jeg ikke og frifinne meg får tanken at hun lignet ganske mye på Vendela Kirsebom? :popcorn )

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ang biltema'n da, den er jo helt grei, er ikke det jeg sier, men uansett så synes jeg den får for stort sprøytebilde, selv om den er tynnere enn den burde være.

derfor har jeg lyst til å få prøvd meg med noe litt "ordentlig"

 

Bildesammenligning mellom Biltema og DeVILBISS GTI Pro her:

http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/215315-test-biltema-vs-proff-devilbiss-spr-yte.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Akkuratt ja. :hellothere:

 

Skal vi se, uten søvn.

Og lenge siden sist, klarte jeg hvertfall løfte opp sprøyta.

Har ikke fått noe mer tolmodihet desverre.

 

Sliter med å holde meg våken.

Så texten blir kort.

 

Ark på pc

ww096800x600.jpg

 

Se på dame gjennom ark. (dette tok litt tid)

 

ww097800x600.jpg

 

Tegn på dame, på ark.

 

ww098800x600.jpg

 

Tegn på ark igjen, med transfere papir.

 

ww098800x600.jpg

 

Ta bilde av hva som skjedde.

 

ww100800x600.jpg

 

Ta et bilde jeg ikke vet hva er.

 

ww102800x600.jpg

 

Fiks litt på transfere.

 

ww103800x600.jpg

 

Block in mørk farge for refferanse, kontrast om du vil.

 

ww105800x600.jpg

 

Bland en lys farge, som er for mørk. (ikke med vilje, men jeg orket ikke fikse det)

 

ww106800x600.jpg

 

Prøv å lakkere, huske hvordan det var sist.

 

ww107800x600.jpg

 

Prøv å kompansere for den for mørke fargen.

 

ww109800x600.jpg

 

The end. (kanskje, får se om jeg fortsetter eller ikke)

 

Vet ikke hva jeg skal kalle dette.

Om det er WIP, tull og vas, eller øvelse.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøyet er airbrush-sprøyte og billakk. Dessuten er Daniel kristen og totalavholds.

Det siste var jækla viktig og få med :D

Men "spøk" til side; synes absolutt at du fortjener og få litt offentlig cred' med evnene du har :) Hvem vet? Kanskje du har inspirert noen andre til og prøve dette? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår