Gå til innhold

Vil påby satellittmottaker i alle biler

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning at England og Norge har mye til felles innen transportsektoren, men England er altid først ute med de ekstreme tiltakene, man har rush-tidsavgift i London, og nå, nå kommer selve jævelskapen.

hvis det er sant så begyner vi vel også snart å ta bort fotoboksene da ?

(regjeringen i england har selv inrømmet at det er FOR mange fotobokser og de har startet å ta mange bort)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er av den oppfatning at England og Norge har mye til felles innen transportsektoren, men England er altid først ute med de ekstreme tiltakene, man har rush-tidsavgift i London, og nå, nå kommer selve jævelskapen.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2354921

(...)

Siden man i Norge jobber med teknologi for å gjenkjenne registreringsnummer, så ser jeg det som sannsynlig at norske myndigheter kommer til å sikle over denne muligheten.

Jeg avslutter med ett innlegg fra en amerikansk brukers reaksjon på denne nyheten, jeg må bare si meg helt enig i det han skriver:

I England er jo kriminalitet et mye større problem enn her i Norge (1 av 3 briter har et kriminelt rulleblad når de passerer 40 år). Dette kan jo forklare litt av grunnlaget for dette overvåkningssystemet, men det er trist når man tror noe slikt vil hjelpe et samfunn. Jeg er spent på reaksjonene og effektene av dette.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bare si en ting jeg til dette... huff...

vurderer sterkt og flytte! eller bli en slags ekstremist som rekruterer folk til å bombe seg på offentlige plasser! (ja veit det er usannsynlig, men trøtt og kjei)

lei av at den norske stat, verdens rikeste land i forhold til antall innbyggere konstant skal OVERVÅKE og bruke oss som små soldater i deres maktkamp/penge spill!

detta blir litt for monopol!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg forstår ikke problemet her. er bare snakk om lovforbud mot å levere bilene orginalt med slikt utstyr. hva du monterer i bilen etter at den er kjøpt er opp til deg. synes det høres greit ut, fordi om bilen blir integrert med slikt utstyr, så kan bilen gies et unikt identitet som kan missbrukes slik de er redd for.

Ettermontert utstyr blir umulig å kunne identifisere, om ikke slikt utstyr plutselig skal lisensieres og registreres ved kjøp !?!? (håper ikke de folka får gode ideer nå)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England er jo kriminalitet et mye større problem enn her i Norge (1 av 3 briter har et kriminelt rulleblad når de passerer 40 år). Dette kan jo forklare litt av grunnlaget for dette overvåkningssystemet, men det er trist når man tror noe slikt vil hjelpe et samfunn. Jeg er spent på reaksjonene og effektene av dette.

Det finnes flere måter å se på det der.

Vil tro det at den intense overvåkningen kanskje er årsaken til at så mange har kriminelt rulleblad når de passere 40.

De fleste av oss begår straffbare handlinger, i mer eller mindre alvorlig grad, på et eller annet tidspunkt, og er bare overvåkningen god nok, blir man tatt for det.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere måter å se på det der.

Vil tro det at den intense overvåkningen kanskje er årsaken til at så mange har kriminelt rulleblad når de passere 40.

De fleste av oss begår straffbare handlinger, i mer eller mindre alvorlig grad, på et eller annet tidspunkt, og er bare overvåkningen god nok, blir man tatt for det.

Det er et viktig punkt, og jeg er usikker på hva som menes med "kriminelt rulleblad". Jeg vil imidlertid tro at det som menes er at "1 av 3 er dømt for kriminelle handlinger ved passerte 40 år", uten at jeg som sagt er helt 100% på denne. :)

Når det gjelder topic, vil jeg tro denne økte overvåkningen kan være et bra hjelpemiddel for å spore terrorister, bankranere og andre "menaces to the society". Overvåkning er jo ikke direkte skadelig overfor et samfunn før det misbrukes.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider