Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg holder på og ta litt rust i samme omgang som jeg innstallerer datasprutet. Så har jeg fjernet all isolasjon og løse asfaltmatter, så bjynte jeg og slipe under og lagde meg et hull i bakkant av passasjersiden. Så gikk jeg løs på de asfaltmattene som sitter "limt" i gulvet. De sitter noe j****, har tatt to av dem med hugghjern. Så, jeg lurer på om det finnes en litt mer effektiv måte og fjene de på?? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 VARMEPISTOL og sparkelkniv eller no lignenende Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Er nok ikke dumt å prøve å varme litt nei.. Hva med å partere døm opp med kniv og ta en og en bit? Litt lettere kanskje, blir som ei ribbe.. hehe... Hvis du får av det værste går vel resten med litt varme og pakningsskrape e.l. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Har ikke prøvd med varmluftpistol...da jeg ikke har dette!!! (hater og ikke ha rett utstyr til rett tid!) Blir det mye mer støy viss jeg fjerner de? Tenkte jeg skulle ta 3-4 lag med rustkiller i gulvet, ikke techtyl. Det er så mye gris.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Hva er du ute etter? komfort eller en bil som går bra? Må ofre litt. Kan jo kjøpe nye asfaltmatter og legge i... Koster ikke stort tror jeg.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 hørt om folk som har fryst det da. veit ikke hvordan det funker Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det jeg tenker mest på nå er rusten, det danner seg fukt under mattene, den matta som jeg tok der jeg slipte hull gikk greit. For der var det nå mye fukt at den hadde slippt limet. De forran sitter noe j****. Jeg er mest ute etter en bil som går bra. Det er så mye støy fra før at litt fra og litt til har vel ikke så mye og si. Har lettet den ca 7 kg bare i isolasjon nå :spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Det ligger noe kg i sånt ja.. Men er ikke verdt bryet å fjerne med mindre det er rust eller man skal rense bilen helt innvendig. Vet ikke hvor mye støy de asfaltmattene tar opp jeg.. Dyre kan døm ikke være, siden noen folk borti svingen gadd å koste på en hel haug med sånne i en gammal ford.. (doh!) Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 en kammerat til meg kjøpte noen asvaltmatter til 740in nå som han skulle bruke til lyddempng når han skulle bygge sterio,,, trur han ga 2500 eller no.. syntes det var dyrt jeg men.. sikkert bra saker :cocain: Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Har akkurat fjerna på 740in nå jeg... Ikke bruk varme, hvis du ikke vil at bilen skal bli som en banan.. Lukter no jævlig og masse gris når du varmer... På 740in bruka jeg hammer å slo på de med, da løsna det meste, resten bruka jeg huggjern på, det funka ganska bra... Men hammer var tingen fant jeg ut! Dem satt dårlig på eksos sia, siden det er blitt så jævlig varmt der... Du må regne noen timer på å fjerne 4 sånne matter bare så det er sakt! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Bruk varme og sparkelspade du. Er best det. Om du er forsiktig med varmen løsner de bare.. litt lim blir liggende igjen men den forsvinner ganske fort. Jeg har gjort dette på 2 biler med meget godt resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 ikke bruk varme..det blir bare klissete og ekkelt..legg tørris på mattene og slå på dem med hammer så detter de av av seg selv og tar med seg alt lim...jeg gjorde det på bilen min...funka som faen.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 OK! Da prøver jeg tipset om varmepistol og sparkelskrape. Det lukter brent techtyl i bilen allerede, da jeg herja litt med vinkelsliperen:P Den skal vaskes skikkelig i gulvet med white sprit og så skal jeg ta på godt med rustkiller. Så skal jeg vaske bilen grundig innvendig med noe versting vaske greier, ta tepperens og rense setene, så skal det nok lukte godt til slutt skal man se. Fant ut at når jeg har kostet nesten 6 siffret tall på bilen så kan jeg ta den rusten og. Takker for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 luftmeisel!! Flekker av så spruten står. Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Hvor får man tak i tørris? Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg