Gå til innhold

Mine 245-prosjekter...

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

det ser ut til at jeg får MYE fritid framover...så da kan jeg jo begynne å plukke litt på volvo-prosjektene mine...

den ene er en -77 245 L med B21ET, denne trenger sårt til litt kjær behandling både i motor, drivverk og karoseri...

Cilleron%20245.JPG

den andre er en -84 245 som skal få inn en V8, den gir litt mer behagelig effektkurve enn turbomotorer...

noen som vet om disse lyktene er mulig å få til 245? evt. hvor?

492252_87_full.jpg

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 245'n som får 8'er er standard 240-rød, men jeg vurderer å få begge bilene i samme farge, og den fargen på -77'n liker jeg, den er pen og spesiell, men den kan alikevel gå for å være "originallakk"... :) den er svart metallic med et burgunder-aktig skjær...

EDIT: lyd? hva er det? :hello: hehe - det blir 2x 2,5" med crossover, samt potter som gir det riktige lavfrekvente BRØLET!

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 245'n som får 8'er er standard 240-rød, men jeg vurderer å få begge bilene i samme farge, og den fargen på -77'n liker jeg, den er pen og spesiell, men den kan alikevel gå for å være "originallakk"... :) den er svart metallic med et burgunder-aktig skjær...

EDIT: lyd? hva er det? :hello: hehe - det blir 2x 2,5" med crossover, samt potter som gir det riktige lavfrekvente BRØLET!

det er godt å høre. bare leke litt med thanken. thenk deg en presse oså.

det ville blitt en helt sykt rå lyd.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8'er skal ikke ha maskert lyd! også regner jeg med at opptil 300 hk og ca 500 nm dreiemoment er nok i en gammal bil...

EDIT: er det noen som har kunnskap om 2-veis takluker? denne jeg har er HELT på jordet! kansje tilogmed på feil jorde! den er ikke tett uansett posisjon, og den vil ikke felle seg ned... :(

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da ble det kansje innkjøpt bakaksel til -77'n...

nå sitter det ca 3.5:1 bakaksel på den, samt en M46-kasse, og da har jeg lite bruk for OD'n - den virker ikke alikevel.

når speedometeret viser 80, da kjører jeg i 105!

så på fredag skal jeg til rena for å handle bakaksel med 3.73 utveksling (visstnok), det er det jeg har på 244'n m/M46, så jeg regner med at det burde bli passe på stv'n og. jeg betaler uansett ikke mer enn 500 kr for den, så... :)

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider