k_wannebo Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Broren min har nettop kjøpt seg en e30 323 med rådebank. Jeg skal derfor hjelpe ham med å skifte rådelager i jula og lurer på følgende. 1: må jeg ut med motor, eller holder det å kjøre den opp på bokk og skru ut under? (jeg ser for meg at det blir vanskelig å komme til uten at jeg tar ut motoren) 2: Hvor får jeg kjøpt nye rådelager (webshop?) 3: Er det mer jeg bør skifte der nede når jeg først er inne i motor å skrur, som er relativt enkelt og billig å fixe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 http://nettbutikk.gsbildeler.no/ Her finner du rådelageret til E30 323i Sjekk ut kammen med det samme. Varenr: Rådelager: 11241278209 Pris: 49,24,- Råde: 11241278194 Pris: 1.196,52,- Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 når du har rådebank blir gjerne veiva skeiv så denne må slipes\byttes.. hjelper nok ikke bare bytte lageret og råden.. er nok billigere og enklere å kjøpe seg en brukt blokk uten rådebank.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 prøv å bytt lager du.. løsne motorfestene, jekk opp motoren i fremkant og skru av bunnpanne..så er det bare å bytte lager. men bytt boltene til rådene også..!! lykke til. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoKkY Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Broren min har nettop kjøpt seg en e30 323 med rådebank. Jeg skal derfor hjelpe ham med å skifte rådelager i jula og lurer på følgende. 1: må jeg ut med motor, eller holder det å kjøre den opp på bokk og skru ut under? (jeg ser for meg at det blir vanskelig å komme til uten at jeg tar ut motoren) 2: Hvor får jeg kjøpt nye rådelager (webshop?) 3: Er det mer jeg bør skifte der nede når jeg først er inne i motor å skrur, som er relativt enkelt og billig å fixe? Hei.. det er en forholdsvis enkel jobb.. løsne på motorfestene å løft motor i fremkant. (eller så får du ikke ned bunnpannen pga traversen) det er vanlig å bytte bærelagrene også men jeg har selv byttet rådelager på min M20 325i.. å jeg har kjørt godt og vel 700mil uten å hørt så mye som en ulyd uten sliping av veiva.. rådelagrene koster ca. 600,- for alle 12lagerskålene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_wannebo Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Jupp nå er rådelagrene skiftet. Gjorde akkurat sånn som BMW_325i_ sa over. Bilen går som ei klokke nå, håper det varer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoKkY Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Jupp nå er rådelagrene skiftet. Gjorde akkurat sånn som BMW_325i_ sa over. Bilen går som ei klokke nå, håper det varer. genialt!! :) får satse på det veit du.. jeg har ikke hatt noe problemer med det i etterkant.. men du dro til med moment på bunndelen på råden etter rådelagerbytte? for det er vel først 10nm på alle deretter 20nm å 65grader til slutt mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg