C0bra Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Sitter nå og vurderer forskjellige anlegg til bimmeren min, en 91mod 520i sedan uten delt bakseterygg men med skipose luke. Hadde før i år ett rockford oppsett: Pioneer DEH-7600MP Rockford fosgate P8004 Rockford fosgate RFP-4812*2 Rockford fosgate FNX2614 Odyssey PC1700 batteri Stinger 1F kondensator Dette var da oppsatt med 6.5" i kickpanel, diskanter på dashbordet vinklet mot lytter og bassene i hver sin lukka kasse på skrå inn skipose luka. 2 av kanalene på P8004 drev frontsettet og de 2 andre ble brokoblet på subbene som var seriekoplet. Dette anlegget var jeg forsåvidt godt fornøyd med, likte spilleren veldig godt. Det hadde passe trykk, men savnet en god del... Kunne tenke meg ett oppsett med mer "liv" i, og finere lyd. Vil rettog slett ha ett anlegg som er mer engasjerende å høre på. Musikken jeg hører på er det meste. Men det er viktig at det spiller sinnsykt godt og detaljert hvis jeg hiver på en godplate av dire straits, metallica, seal, mark knopfler og lignende... Til hverdags går det mye i rock og tecno. Men setter de overnevnte høyest;) Det jeg selv har sett på er: Helix A4 6990.00 https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138176/ HELIX W12 Competition 1790.00 https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/161320/ FOCAL 130KF 2990.00 https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/161293/ Totalt = 11770.00 Muligens 2 basser, noe som bringer prisen opp på 13560kr. Det jeg da ellers trenger er spiller. Pga mine gode erfaringer med Pioneer DEH-7600MP, har jeg sett en god del på DEH-7800MP som kommer neste år i mai(hvis jeg husker rektig), men det er jo en stund til så har snust litt på å ha DEH-7700 i mellomtiden. Når det gjelder innstalasjon ønsker jeg å ha 5.25" på dashbordet, med minst mulig modding, men rettet mot senter av bilen bak forsetene. Diskantene vil jeg ha enten i a-stolpene eller på dashbordet rettet mot samme plass. Bassen(e) ønsker jeg å ha i lukket kasse inn skipose luka slik jeg har hatt før. Ellers blir det vel forsterkern i bagasjerommet under plexi(vet det er oppbrukt, men det er pent og funksjonelt). Vil også flytte batteriet(Odyssey PC1700) til bagasjerommet. Ellers har jeg vel alt jeg trenger av ledninger.. Dette ble da et gaaaaaaaanske så langt inlegg til slutt:S Men følte det var viktig med såpass for å beskrive hva jeg er ute etter. Ønsker helst litt debatt runt valg av komponenter og muligens anbefalinger av annet i denne prisklassen. Er ute etter å lage en budsjett bombe(det er vel di fleste da men..) Til info har jeg også vurdert ett opsett med HELIX Dark Blue 1000.2 og 2*Cadence Wild beast eller lignende, er litt "Basshead":p Men har kommet frem til at SQ er viktigere for meg(bass kan jeg får hjemme med 2par CV) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Virker som du har brukt hodet litt her. Liker løsningene dine og vet at mange har gode erfaringer med komponentene du nevner. Synes løsningene dine høres meget fornuftige ut. Har ikke så mye erfaring med komponentene personlig, så det må nok kommenteres av noen andre her på forumet. Vet de snakker varmt om disse merkene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 hei! ville så absolutt gått for 130KP i steden for 130KF! Har hørt begge, og det er verdt forskjellen. ikke at 130KF er dårlig altså, men 130KP har bedre diskanter. skiller en liten tusenlapp da men.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Du får kontakte oss så lager vi deg et tilbud . Går å kombinere knall lyd, med mye bass :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Høres ut som jeg er i rette gata hvertfall da:) Skal se litt på det 130KP settet. Det er diskanten og delefilteret som er forskjellig fra det og 130KF? Mellomtonene ser jo prikk like ut, men har ikke sett på alle specsa. Dere mener en eller to slike W12 Competition basser, vil trøkke bra? Blir jo å drive bassen(e) med 2 av kanalene på A4'en brokoblet, er vel oppgitt til 470watt@4ohm da. Hvertfall i begynnelsen, så muligens en A1 til bassene etter hvert.. Men hva mener dere angående spiller? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 spiller??? ALPINE:) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 spiller??? ALPINE:) Enig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Alpine spiller ja.. hmmz, må vel mesten se på det, siden de fleste liker det;) Har dere noen modeller å anbefale? I min prisklasse da.. Men hva mener dere om W12 Competition bassene? Er det noe tess? Er vel egentlig ganske så sikker på at det blir dette hvertfall: Helix A4 Focal 130KP Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jaja, da var jævelen i meg som ombestemmer seg kommet fram igjen:p Har nettopp bestilt meg 2stk 12" Wild Beast:D Så får vi se hva resten blir, men er ganske sikker på en stk HELIX Dark Blue 1000.2... Frontsett tror jeg fremdeles blir Focal 130KP men da på en HELIX B2 muligens. Men får se over nyttår;) Har dere noen innspill/tips er det bare til å skrike ut;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Et valg du kommer å glede deg over . Vi talast ha en fin jul du og dine . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Får håpe det ja:) Tenkte å bygge porta kasser, med elementene stående inn i seteryggen og bassportene ut armlenet. Det må vel funke gydd? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 I dag kom endelig willdyra mine:D Ganske nice, virka greit solide og veldig bra til prisen. Har ikke fått hørt noe særlig på dem enda, da dem ligger og spiller seg inn på hjemmesteroen:( Men over på noe kjekkere... Har dere noen tips angående kasse? Er ute etter å spille jævli høyt:p og med greit med dypbass.. Tenkte selv på en ca 160liters kasse, tunet til ca 45hz. Med porten enten gjennom luka i armlenet, eller opp i hattehylla. Bassene tenkte jeg å sette inn i seteryggen. Det er metallplate i seteryggen, men det er utrolig hva man får til med en vinkelsliper:crazysant Hva tror dere om dette? og plasering av porten? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg