B230ft Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 satt på statoilen her en dag å prata litt med en kompis, så kom vi inn på dette med betongfylling av blokka, og da kom jeg frem til at jeg har svært lite peil på hva det egentlig går ut på, annet enn at blokka tåler større belastninger og at alle værstongene gjør dette! hadde vært fint om noen legger ut litt info og bilder om hva en egentlig gjør.. hilsen en som lærer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 gost spørsmål. vet ikke så veldig mye hva for noe matriale som blir bruk eller noe sånnt. jeg heller. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 For det første, det er ikke betong fra Norcem det er snakk om. Meningen med å betongfylle blokka er å støtte opp sylinderløpa inni blokka, slik at veggene har vanskeligere for å gi seg. Det mest vanlige er å fylle nedenfra og opp, på B23 så fyller man ca. til hullet til vannpumpa. Jo mer man fyller, jo dårligere kjøling får man. Derfor må man ikke fylle lengre opp enn nødvendig. Noen galninger setter også blokka på hodet, og fyller ovenifra og ned, slik at toppen av blokka blir fyllt opp, så borrer de hull til vannkanalene etter på. Block-filler er noe som kan fåes kjøpt på de fleste steder som selger motor-deler/trim deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 noen som har bilder av åssen man gjør det? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Har hørt at den betong-massa kan løsne fra veggane slik at sånne små better flyr rundt i kjølesystemet og man må bytte blokk... Men det er jo det en må gjøre hvis en skal ha endel effekt! Har hørt at det blir et problem spes ved mye opp og nedkjøling selvom det er samme utvidelseskonfidient på blokka og massen... Men dette er jo ikke noe en kan gjøre i garasjen i +5 grader heller da... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 mange har hørt ditt og hørt datt dette er en beprøvd metode i amcars siden 70 tallet bruk hardblock eller moroso filler men å helle detta nedi en brukt skitten blokk er vel å be om problemer ny blokk eller en serdeles godt rengjort brukt er selvfølge .. så er det viktig å vibrere blokka med murborr el lign (avrundet spiss) for å få ut luftbobler etc. sørg for at blokka er i vater når den står til herding... ca opp til midten av vannpumpe hullet er bra evt til toppen av vannpumpe hullet (må frese opp litt for å få bra sirkulasjon) når den er klar etter flere uker i stabil temperatur uker må man rense opp hullet til vannpumpa samt måle sylindrene for urundhet (borr sylinderene etter at du har helt i betong da det nesten alltid blir skjeve sylindere) noen ganger kommer man seg unna med en grov honing av syl det beste er å sette inn nye Nicasyl sylinderforinger som tåler en del men er skitdyrt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 ca så mye om ble nevnt her er det jeg har hørt fra før av, eneste var det med de nye foringene jeg ikke har hørt om/tenkt på.. men det er vel noen som har bilder under prossessen! sundin&co?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 ca så mye om ble nevnt her er det jeg har hørt fra før av, eneste var det med de nye foringene jeg ikke har hørt om/tenkt på.. men det er vel noen som har bilder under prossessen! sundin&co?? kan du ikke skrive det du lurer på da? så blir det litt lettere for oss andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 egentlig er det kun bilder..for da får jeg se hva det går i, og en lærer mer av å se noe enn å høre en forklaring.. men forstår at det kansje ikke er så lett å oppdrive da jeg vet at om jeg selv skulle fått noe slikt gjort ville jeg neppe stått med kanonen å knipsa;) noen som har bilde av undersida på ei 230blokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Mye av meninga med å fylle blokka med betong et visst stykke, er vel i hovedsak å få vann sirkulasjonen stor øverst i sylinderen der det er mest varme utvikling........er ikke vits med å få masse kjøling under stempla.... Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.