Glenn` Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Uff, husker ikke helt. Mener det var 0,02 bar pr. omdreining? ok takker for svar da.skal justere ned til 1 bar i første omgang.er ikke vits med så mye om vintern likevell.mulig jeg tar ennå mere ned.var en dag i forriuka å driftet med orginal 142 på glatt vinterføre hær oppe i nord :) var kos,hehe ;) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Har kjørt 4WD i hele vinter. Bakhjulstrekk er kjedelig nå ass :) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Eg trur at med en liten turbin som skal drive en slik turbo vil få problem med det trykket.. Det som skjer er at du vil ha høyere ladetrykk og du forspenner wastgaten.. Du er ikke fornøyd med trykket og strammer litt til .. det som skjer er at når du forspenner wastgaten for mye så vil ikke wastgaten åpne skikkelig.. der er ikke nok vandring rett å slett pga for stramm fjær. Da er åpningen for liten for å bypasse eksos og ladde trykket vil skjene opp.. dette er typisk der turbinen er noe for liten i forhold til Kompressor.. Det er eksos trykket som snurrer turbin hjulet, høyere turbo trykk og du må ha høyere eksostrykk på turbin for å klare å drive kompressor til ønsket trykk.. En større turbin trenger mindre eksostrykk for den oppgaven og dermed mindre forspenning på wastgaten.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.