Gå til innhold

Perry -Prosjekt Morel/EVUS/Sinfoni/Pioneer

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter som jeg har forstått så er free air at man monterer basseren i hattehylla, eller noe lignende. Skjønner du er spent ja, hehe =) Er spent på den free air løsningen din jeg. Har ennå ikke hørt en slik løsning som låt bra. Kanskje du kan fikse på det? :)

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel hehe jeg har aldri laget en slik løsning før så det kan vel diskuteres om jeg kan rette opp noens inntrykk men jeg har heller aldri hørt ML3000 ei heller hørt free air så kan ikke love noe :)

 

Jeg vil iallefall prøve :) min (store) hjelper pål vil forhåpentligvis svinge sin magiske pendel og prøve å få meg til å skjønne litt av konseptet håper jeg slik at vi får noe lyd ut av det :p

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er Perry hjemme etter en meget fortreffelig helg/uke :)

dro først til mysen til en kompis på onsdag etter en liten tur innom rudskogen ... fisket litt og pilset litt... sånn normale greier hehe

og på fredag reiste jeg til Pål (morelpål) og storkoste meg meg grilling og pils på fredag og peppes og pils på lørdag... og innimellom det så bygde vi litt anlegg... kikka på litt godsaker også :D

 

Pål viste seg å være en god onkel og fruen imponerte med grom salat og begge to har en latter som kan varme den kaldeste ismannen (meg) i en tung periode :) Dette har gitt meg krefter og livsgnist! Takk for vertskapet dere!

 

Og i tillegg... man kan vel si at materielle goder gjør deg ikke lykkelig... MEN.. med meg hjemover så lå det en stor pakke med Morel Hybrid Ovation 6 inni... det er en greie jeg aldri trodde kom til å skje.. men her sitter jeg altså... med en ganske så stor eske med lykkelige tanker(vibber;)) kan ikke si annet enn at delefiltrene må være noe av det mest SEXY jeg har sett i den verdenen..samt 6" wooferne er utsøkte med sine 2.1"s spoler og ett utseende som nesten garanterer kvalitet lenge før lyden kommer..... diskantene er i samme stil med pent og nøkternt yttre men det indre gir meg litt frysninger... er jeg pervers? tja :)

Elsker jeg morel? JA :D

 

Bilder kommer så for jobben tillater meg noen minutter med ett elskverdig gjennsyn med de nye bebisene mine :)

 

Nok en gang... en stor takk rettes til http://www.morel.no og sjefen sjøl Pål (eller var det tanja? hihi)

 

Ikveld skal bilen komme hjem og imorgen begynner kabeltrekking og div. Jeg mangler sånne småting som en stump med jordingskabel samt litt koblingsmateriell men jeg tror jeg skal få til noe :) Eneste som mangler nå er sub... en fuggel hvisket meg i øret at ML3000 er ikke i salg lengre så da er jeg litt usikker på hva som skjer... Jonka som er en gedigen kar finner nok ut noe :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Ser du har endel stuff ifra Morel, hva slags ht kabler er normalt å bruke ifra forsterker til front rekka?! 2x3mm?! :) Drømmer også litt om et Kinetik bilbatteri :).. men vet ikke om det er plass i passaten (i motorrommet asså :)). HC 2000, aaah :). Har mottatt RF T4004 forsterkern nå, sammen med Type RF x162s komponent sett :D. Gleder meg. Men må nok bestille litt bildemping og :). Den forsterkern din er jo uber FEEET :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x3 holder mener jeg iallefall :) 2x5mm er jo lekkert og da :)

Kinetik sikla jeg MASSE på i helga... HC2000 er RÅ :D men noe motorrom er jeg usikker på om den får plass i ... er en "liten" kjempe hehe... så med mindre du har god høyde fra batteribrønnen til panseret så er du vel egentlig nødt til å tenke praktisk å heller spare deg for litt banning å sverting og velge bagasjerommet i passaten tenker jeg :)

 

Hvis du har lyst til en liten demo av morel så let me know :) jeg er sjeldent (bortsettfra når jeg er på jobb) langt ifra lena :)

 

Og ja... er smileymisbruker selv :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe en vakker dag Tony ;)

eller... om noen år :P Elate er og blir sjefs (utenom supremo 6 men det er jo "bare" 2veis bah)

Men dette er en glede... skikkelig :)

 

Det vil nok bli spennende å se hva HR4 og HO6 kan gjøre isammens med tidskorrigering og slik... aner ikke hvor glad jeg er for at Pål klarte å hjelpe meg med å gjøre dette til en realitet!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Litt oppdatering skader vel ikke :)

 

Nå er det meste montert og testa og til min store glede så spiller HO6 nydelig isammens med HR4! har og ordnet meg en Fusion 12" båndpasskasse som til helgen antageligvis blir byttet ut med en Inphase Xtb12 sak :)

 

Har ikke kommet langt ang. finish men skal prøve å få til noe før helga for det skal konkurreres på treffet mitt og da er det greit at det ser greit ut og :D

 

Bilder kommet etterhvert.

 

ENDELIG GOD LYD!

Tusen takk til Morel pål, Jonka, dama, Typhon the Tweaker og dere andre! kunne ikke gjort det uten dere!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår