Fjøslukt Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hei.. Lurer på å kjøpe meg en VDO dayton CD 4802 av en kammerat. Han har ikke så mye kjennskap til spilleren men det jeg lurer på er følgende: Spilleren har car computer står det, kan måle hastighet etc og også park distance. Hvordan får en dette til å virke. Skal stå i en Kia Credos, men jeg har jo ingen sensorer eller noe slikt som kan kobles til. Hvordan skal da park distance fungerer, og hvordan får man farten til å vis riktig? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 de fleste parkdistans fungere med ultralyd, dvs en sender og en mottaker feks en piezo diskant og en mikrofon skulle funke ellers er å få kjøpt sånt løs. VDO har nok et sånt sett til den spilleren. DEn fungere på den måtte at en høyfrekvent lyd sendes ut med et bestemt styrke og den lyden som rflekteres blir fanget opp av miken og styrken på den reflekterte lyden er i sammsvær med distansen til den reflekterende objekt/dings, dog i praksis de vil være ltt avhengi av graden av absorsjon i nenvte, derfor bruker man heller en "børst" generert signal som dekker en breddere frkvens spektrum... hastighets måleren må jo "telle" omdreininger og den har gjerne en sensor som koblet enten med wiren til hastighets måleren eller en magnet som sette på insiden av hjulet og en spole som fanger opp magnet felten fra magneten og "teller antall omdreininger, klua er at den skal kunne kalibreres til å tilsvare med riktig hastighet. har ellers aldri sett sånne men kan tenke meg at sånt funker de... damndamn Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Mange nyere biler har gjerne hastighetssignal innebygget på en leder i ISO-klossen, spilleren benytter seg av dette signalet. Finnes den ikke der i bilens ISO-kloss, må du hente det inn fra en ledning på speedometeret om dette er av den digitale typen, eller via en sensor på speedometerkabelen. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det du trenger i tillegg er: CA 1314 Park Distance Control Kit. Du kan også kjøpe til utstyr som: CA 1301 Temperature Sensor CA 1103 IR Remote Control PCK 1100 Handsfree Phone Kit samt selvfølgelig DAB-tuner og CD-skifter. BileXtra-butikkene kan nok finne dette for deg ennå, kanskje også http://www.nse.no, men den begynner jo å bli et par år gammel denne. Du finner nok også dette på ebay i verste fall. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 vil tro at du kan bruke pulslederen til speedometeret,denne finner du som transmedia påpekte i ISO klossen på mange biler(nyere) eller så må hente denne ut direkte fra speedometeret. har du en gammel bil med wire på speedoen må du nokk han en Pulsbox som settets mellom wire og girbox/speedometer,denne regner jeg med at VDO kan skaffe og kan de ikke det så stikk innom nermeste Taxiholdeplass og spør de der(kan garantert skaffe) evt ta kontakt med CenCom så ordner de denne biffen. når det gjelder Park distance er det vel best å kontakte VDO vil jeg tro. mvh Odd-H Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg