PsYcHo Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 en annonse var "4wd topp ønskes kjøft" og så var det en porta is topp til salgs så jeg.....205 blokk går nesten ikke under cosworth deler....men for all del,kjøp cossie du,var ikke sånn jeg mente det,men skal love deg att det fort blir dyrere enn planlagt.... Var vel også en blokk til salgs i den annonsen med IS toppen. Han ønsker å bytte til seg 4*4 topp,tror du ikke han hadde solgt eden han har for noen kr,det tror jeg.. Kanskje ikke 205 blokka er verdens beste men den holder i nødsfall.Poenget mitt er at det faktisk fins deler bare man leter litt.. Alle biler trenger påkost samme om de er splitter nye eller om de er gamle slik vil det alltid være. Men stikker ikke under teppet at Cosworth sikkert er en dyr hobby..Tror det er verdt det jeg da. Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossi2wd Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Ta hvilken som helst bil me org over 200 hk og en cosworth så trur jeg ikke d er så ille me cosworth som de fleste vil ha d til D er bare d at d er cosworth eierene som trimmer og bruker bilene mest !!!! Og når man trimmer og bilene blir brukt mest så ryker ting ! Men seff ! Vi kan jo bruke like mye penger som nissan og bmw folk bruker så trur jeg de holder kjeft !!!! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Dårlige biler er det nok av. Ford som opel som japse. Hvorfor kjøpe en bil med "småplukk"? Er det ikke finere med et 100% eksemplar? Hva mener du er bra bil da? Har muligheten til å skru litt selv, da blir det billigere å kjøpe en bil som man kan fikse enn å kjøpe et dønn strøkent eksemplar.Vurdere også å bruke bilen min litt aktivt,da er det kjipt om noe skulle skje med den strøkne bilen. Heller en litt mindre pen bil som man kan bruke enn det å være redd for alt... Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 en annonse var "4wd topp ønskes kjøft" og så var det en porta is topp til salgs så jeg.....205 blokk går nesten ikke under cosworth deler....men for all del,kjøp cossie du,var ikke sånn jeg mente det,men skal love deg att det fort blir dyrere enn planlagt.... Var vel også en blokk til salgs i den annonsen med IS toppen. Han ønsker å bytte til seg 4*4 topp,tror du ikke han hadde solgt eden han har for noen kr,det tror jeg.. Kanskje ikke 205 blokka er verdens beste men den holder i nødsfall.Poenget mitt er at det faktisk fins deler bare man leter litt.. Alle biler trenger påkost samme om de er splitter nye eller om de er gamle slik vil det alltid være. Men stikker ikke under teppet at Cosworth sikkert er en dyr hobby..Tror det er verdt det jeg da. 205-blokka er samme som cosworth rödtopp(RWD), men er grundigere testa for sprekker, skader og svakheter, er også litt annen utforming av kanalene mot toppen, trodde og den hadde litt annen borring men folk bruker jo syempla om hverandre jo... Så å "lage" seg ei cosworthblokk skal gå ann, sjöl om det ikke blir ekte saker... Og vennligst rett meg hvis jeg har feil, mener det skal väre rett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240t Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 fant noen deler til salgs cosworth deler Siter Volvo 240TIC++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 205 blokka er en videreutvikla Is blokk og 200 blokka er Cosworth produsert viderer ut fra 205 blokka Shoot me if im wrong. Cosworth er ikke en dårlig bil, er bare det inntrykket folk få av bilene, da det kan vær litt skruing, men det kommer an på bruken av bilen! Jeg skal hvertfall kjøpe meg Cosworth når jeg får råd! Det er en skikkelig grombil! Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Cosworth er som alle andre biler i grunn. Det kommer ann på bruken, og vedlikeholdet. Nå har ikke jeg cossie selv, har tilgjengjeld mange kompiser som har, og han ene sa at det eneste han skrudde på bilen sin, var oljeskift, og de delene han selv ødela i understellet i form av ekstrem grisekjøring, tenker da på foringer o.l. Han var nøye med å la turbo kjøle seg ned før han stoppa og slike ting. derfor er den bilen så godt som strøken teknisk, men ikke kosmetisk utvendig. Ellers virker det på meg som om det etterhvert har blitt relativt god tilgang på deler til coswoth, både brukte og nye..så man kan også her holde deleutgiftene på ett relativt moderat nivå, så lenge man bare han en cosworth som dagligbil, ikke viss man skal ha den helt verst. Da koster det. Helt til slutt. Kjøper jeg meg cosworth en gang i framtiden, så blir det nok en original importert fra, f.eks italia, sveits..slik at jeg får en bil som er litt mere strøken enn mange av de man finner her til lands, for det er jo ingen hemmelighet at cossier har en tendens til å bli trimma litt i overkant i enkelte tilfeller, mye pga god tilgang på ettermarkedsdeler, og at disse ahr blitt rimeligere med årene. Muli noen her inne er uenig med meg her, men det er nå slik jeg oppfatter markedet, og cosworth-eiere generelt. Det finnes selvsagt strøkne eksemplarer av cosworth her og, for all del. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 En litt annen ting,hva får man størst smell av.. Om man kjører en trimma orginal Cosworth (ikke ombygd men med forsikring som om den skulle vært orginal) eller om man kjører en ombygd en (sikkert trim på den også). Er dette et fett eller blir smellen større om man skulle være litt uheldig.Noen som vet? Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 cossie 205 blokka er akuratt lik is blokka... bare den er mere "nøyaktig" i dim på syl osv.. det står faktisk på utsiden av blokk, bak fordeleren så står det 4 stk sifrre. 4 tall som går fra 1-4 cosworth pleier å ha bare 2222 eller 3333 og dette forklarer dimmen på sylindra.. et tall er en hundredelsmillimeter. vist dere skjønner.. man kan finne ei blokk som har like tall på en 2.0l da ford brukte de som var til overs da cossie motorene var ferdig.. ;) så ei IS eller Lat blokk kan være lik som en cossie blokk.. ;) Her kan dere se disse tallene.. ;) http://home.no.net/isturbo/Bilder/Is%20turbo%20motor%20086.jpg Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 det jeg gjorde med bilen var å chippe, grønne dyser, actuator, map, og 3" anlegg hele veien. kosta meg rundt 15000. handla alt hos rs-motorsport! unntatt chippen.. en ting til: du MÅ ha 2wd! helst vingebil! vanvittig artige biler! Og dette ble målt til 300hk altså? Har en onkel med samme oppsett på en 2WD sedan, og regner med ca 250hk i den, ved 1kg ladetrykk. Er aldri gjort noen målinger, men har kjørt den en del og er ganske enig i at 250hk høres ganske riktig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 orginal sierra turboen kniper vel på rundt 280/290 såvidt jeg har skjønt Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Og dette ble målt til 300hk altså? Har en onkel med samme oppsett på en 2WD sedan, og regner med ca 250hk i den, ved 1kg ladetrykk. Er aldri gjort noen målinger, men har kjørt den en del og er ganske enig i at 250hk høres ganske riktig ut. var også portet topp! kjørte på 1.4 i trykk.. impreza med 300hk seg jeg ifra! kjørte mot en kompis med bremset 390hk...han tok meg ikke så mye at jeg hadde under 300hk for å si det sånn! må å si at motoren på den bilen gikk som faen! ble veldig imponert selv..og disse bila er jo kjent for å være meget variable... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Mark1: har sett papirer på 343hk på org sierra 4x4 turbo, men det er jo med tilnærmet fri lading og ofte turboskift. Det var forørvrig lavkomp og litt dill i toppen. 1.7bar på høyt turtall. Han hadde 290hk på hjulene med 2wd girkasse og 4x4 motor. Har hørt at std sierra 4x4 turbo gir seg på rundt 280-290. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 tror det var std 2wd turbo på min! bremset bilen aldri..men den gikk overraskende fælt! hadde 200 på nåla med den...dro på videre og den akselrerte meget bra videre til litt over 240 kunne dradd på videre men møtte en bil så jeg ga meg itilfellet snuten ble oppringt! den hadde lett kjørt ut geara! hadde fått nesten 270 på nåla hadde jeg fortsatt! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 DCA: mulig du misforstod, men 4x4 t3 turboen gir seg på 280-290 hestekrefter. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.