bb^ Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Nå som det nærmer seg juletider har jeg lyst til å spandere litt på meg selv. Har vurdert et focal utopia be n7 (active) til golfen min (4'er). Har en audison vrx 6kanaler jeg tenkte å bruke. Er dette godt nok for dette settet, burde jeg investere i div filter i forsterkeren?. Skal ikke kjøpe crossblock i første omgang. Er forskjellen veldig stor? Vrx'n har jo relativt gode filter. Når det gjelder montasje klarer jeg fint å legge opp kabler, dempe dører og montere wooferen skikkelig i døra. Problemet mitt er diskanten og 3", bokser på dashen er som jeg ser det den beste løsningen. Men mine kunnskaper rundt støping av glassfiber, finish etc er det dårlig med. Hva må til for å få utnyttet dette max? Noen som har lyst til å bidra mot en nett sum? flushit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 har hørt fra "noen som vet" (som har kontakter i fabrikken osv) at den crossblock'a så absolutt er å anbefale UANSETT. De ekstra forsterkerene du trenger (eller eventuelle moduler osv) koster jo like mye/mer uansett! Dvs at du bør kjøpe "non-active" versjonen... Jeg skal til neste år kjøpe Be nr 7 og drive denne med min Audisom VRX 2.400 forsterker.. husk at uten crossblock så må du kjøre tre delinger.. er IKKE lett å gjøre dette på en skikkelig måte (var borti noen som prøvde å dele active med et K3P sett..) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Filterne koster vel 3k tilsammen til vrxen crossblockene ligger på 5k stk. Blir jo litt prisforskjell. Kan jo alltids investere i denne crossblocken senere. Har ikke nok penger til hele settet nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 jo.. men de filterene du må kjøpe til VRX'en blir jo "ubrukelige" når du kjøper crossblock da.. og du trenger "bare" en crossblock til settet... Ring importøren (ice audio) og hør hva de har å si... EDIT: blir ikke VRX 6.420 litt for svak for be nr 7? tenkte på midbassen.. 85W.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 hva med å SELGE 6-kanaleren og kjøpe (for eks) en brukt 2-kanaler (2.400.2 ??) Da får du NOK effekt og du slipper filtere du senere ikke trenger.. Du får muligens litt imellom de to forsterkerene også.. Så kjøper du crossblock.. :) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 det var nå dere som HAR mye mer peiling (og eventuelt de som TROR de har mer peiling.. hehe) skal komme å si at de er enige eller uenige.. *glise* Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Har tenkt litt på det, tror kanskje 6kanalern blir litt svak. Går det ikke an å kjøre no7 active rett på 6kanalern uten div filter a? bare justere kryssing osv. Har ikke tenkt å ha det slik, men bare inntil videre. Til jeg får nok spenn til crossblock. Det er ganske dyre saker for en 18åring som går 3.året på allmenn. :bump Uten jobb. Og ja, hele regnestykket handler om snylting. yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 jeg var borti samme planen selv.. mye som er MULIG.. Men tror du må til med noen filtere uansett.. anbefaler på det sterkeste å ringe ice audio eller eventuelt Frode på Bassbrothers.. det er VIRKELIG gode råd å få der! EDIT: om 6-kanaleren er litt for svak.. hva med å selge denne og bruke disse pengene på crossblock? og så bruke en moderat forsterker inntil videre (2-kanaler) på settet.. Mye lettere å skifte forsterker nå(uten masse filtere osv) enn å oppgradere til crossblock senere.. Du bør vel UANSETT bytte forsterker før eller senere.. så hvorfor ikke først? når du har crossblock da trenger du ingen moduler på forsterkeren.. Bare noen tanker jeg slenger uti luften.. BTW: ikke noe galt med den 6-kanaleren altså! GROM-sak.. Men muligens ikke den rette i DETTE tilfellet..? Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Helt enig med deg, tenker bare litt penger. Var ikke dumt forslag, kanskje jeg skal bytte ut vrxen til en moderat 2kanaler inntil videre. og kline til med crossblock.hihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 det VAR faktisk penger JEG også tenkte.. for det er litt gale å bruke penger på filtere du ikke trenger senere.. ? Dessuten så tror jeg du kommer til å få et mye bedre resultat med crossblock.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Crossblock er nok det beste ja... men at VRx.6.420 er for svak??? nei det har jeg ingen tro på,det er en genial forsterker og den leverer så det holder sålenge du mater den med nok strøm Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 OK.. Watt ER jo ikke alt da! så da stemmer nok dette. My bad.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 men jeg vil legge til at jeg merket vesentlig forskjell da jeg byttet fra å drive mitt focal utopia 165W sett med en VRX 6.400 (to av kanalene) til å drive dette med en VRX 2.400 forsterker.. menmen.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Har hatt den Vrx 6kanalern ja 2 i utgaver og den vil nok gjøre susen . Men dette settet fortjener en crossblock . Men går jo å ta litt i gangen :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Har hatt den Vrx 6kanalern ja 2 i utgaver og den vil nok gjøre susen .Men dette settet fortjener en crossblock . Men går jo å ta litt i gangen :) Mvh så aktiv deling anbefales ikke,uansett utstyr å kunskap? Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg