Gå til innhold

Focal utopia be no7, et par spm

Ranger emnet

bb^

Anbefalte innlegg

Nå som det nærmer seg juletider har jeg lyst til å spandere litt på meg selv. Har vurdert et focal utopia be n7 (active) til golfen min (4'er).

Har en audison vrx 6kanaler jeg tenkte å bruke. Er dette godt nok for dette settet, burde jeg investere i div filter i forsterkeren?. Skal ikke kjøpe crossblock i første omgang. Er forskjellen veldig stor? Vrx'n har jo relativt gode filter.

Når det gjelder montasje klarer jeg fint å legge opp kabler, dempe dører og montere wooferen skikkelig i døra. Problemet mitt er diskanten og 3", bokser på dashen er som jeg ser det den beste løsningen. Men mine kunnskaper rundt støping av glassfiber, finish etc er det dårlig med.

Hva må til for å få utnyttet dette max?

Noen som har lyst til å bidra mot en nett sum? flushit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt fra "noen som vet" (som har kontakter i fabrikken osv) at den crossblock'a så absolutt er å anbefale UANSETT. De ekstra forsterkerene du trenger (eller eventuelle moduler osv) koster jo like mye/mer uansett!

Dvs at du bør kjøpe "non-active" versjonen...

Jeg skal til neste år kjøpe Be nr 7 og drive denne med min Audisom VRX 2.400 forsterker..

husk at uten crossblock så må du kjøre tre delinger.. er IKKE lett å gjøre dette på en skikkelig måte (var borti noen som prøvde å dele active med et K3P sett..)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. men de filterene du må kjøpe til VRX'en blir jo "ubrukelige" når du kjøper crossblock da.. og du trenger "bare" en crossblock til settet...

Ring importøren (ice audio) og hør hva de har å si...

utopiabe7.jpg

EDIT: blir ikke VRX 6.420 litt for svak for be nr 7? tenkte på midbassen.. 85W..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det, tror kanskje 6kanalern blir litt svak. Går det ikke an å kjøre no7 active rett på 6kanalern uten div filter a? bare justere kryssing osv.

Har ikke tenkt å ha det slik, men bare inntil videre. Til jeg får nok spenn til crossblock.

Det er ganske dyre saker for en 18åring som går 3.året på allmenn. :bump

Uten jobb. Og ja, hele regnestykket handler om snylting. yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var borti samme planen selv.. mye som er MULIG.. Men tror du må til med noen filtere uansett..

anbefaler på det sterkeste å ringe ice audio eller eventuelt Frode på Bassbrothers.. det er VIRKELIG gode råd å få der!

EDIT: om 6-kanaleren er litt for svak.. hva med å selge denne og bruke disse pengene på crossblock? og så bruke en moderat forsterker inntil videre (2-kanaler) på settet.. Mye lettere å skifte forsterker nå(uten masse filtere osv) enn å oppgradere til crossblock senere.. Du bør vel UANSETT bytte forsterker før eller senere.. så hvorfor ikke først? når du har crossblock da trenger du ingen moduler på forsterkeren..

Bare noen tanker jeg slenger uti luften..

BTW: ikke noe galt med den 6-kanaleren altså! GROM-sak.. Men muligens ikke den rette i DETTE tilfellet..?

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den Vrx 6kanalern ja 2 i utgaver og den vil nok gjøre susen .

Men dette settet fortjener en crossblock .

Men går jo å ta litt i gangen :)

Mvh

så aktiv deling anbefales ikke,uansett utstyr å kunskap?

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider