KinG^KaoZ Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Noen som har noen tips for å få litt mellomtone fra frontsettet mitt? Har et par JBL GTO-6536b montert på ramme under dørtrekket. Sitter bra. Men det har seg slik at om jeg skrur av subben så blir det BARE diskant. ikke antydning til noe mørkere tone. Har egen forsterker på fronthøyttalerene, så jeg vil tro at det holder på den måten. Vil det hjelpe å lyddempe dørene på en eller annen måte? Liker ikke helt lyden nå, blir masse bass (med sub) og diskant. Har prøvd å justere det også. http://i13.photobucket.com/albums/a286/KongenKaoZ/Sierraen/ff11.jpg Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Hvordan har du stilt inn delefilteret på forsterkeren til frontsettet da? Virker som du har på en ganske høy HighPass... Hva slags spiller har du? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 eventuelt om det transmedia sier ikke fungerer vil nok en equalizer kunne gjøre susen. men hva du får tak i til bil og hva dette koster er jeg usikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Desverre så er hele anlegget et lavbudsjettsprosjekt. Så det er faktisk ingen instillinger på forsterkeren til frontsettet, utenom gain og "superbass". Forsterkeren til subben er en 4kanals, så jeg kan teste frontsettet på den. Ellers er spilleren av typen BOSS, antar at det ikke er rare man kan stille inn der heller. Men det burde vel uansett komme noe mellomtone når membranen dirrer som bare det? Kan ikke ha noe med at dørene veier 0.5kg stk og har lydisolasjon på nivå med et a4 ark? Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Aha... så det er liv i membranen rent fysisk ja.. da må du sjekke fasen... at pluss fra forsterkeren går til pluss på elementet i hver dør! Bytt om pluss og minus til den ene høyttaleren på forsterkeren... hjelper det, er de nå i fase og det er riktig/viktig. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Noen som har noen tips for å få litt mellomtone fra frontsettet mitt? Vil det hjelpe å lyddempe dørene på en eller annen måte? JA, det vil hjelpe. Legg asfaltmatter i framdørene, og mellomtonen vil dra inn i bilen isteden for ut av bilen..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Har prøvd å snu fasen, det hjalp ikke :( Det kan også høres ut som om det er mer diskant i den ene høyttaleren en den andre. Men har ikke tid ikveld til å høre meg mer frem med fasesakene. Får ta en omgang til, så dempe dørene, tror jeg demper dem uansett. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 JA, det vil hjelpe. Legg asfaltmatter i framdørene, og mellomtonen vil dra inn i bilen isteden for ut av bilen..! altså, dette vil ikke GI deg mer ditt eller datt flushit :well demping vil bare forbedre mest i mellomtone og nedover mot bassen og ikke gi deg mer bare en mer definert og klarere/renere frekvens , diskanten påvirkes mest av overflater inne i bilen siden den er mest retningsbestemt og er mest utsatt for reflekser dessuten den stråles forover siden den har en lukke kamer på baksiden, på mellomtonene varierer men er mest mellombas og bass som farges/misfarges mest av udempede kasoseri. :D ellers tror jeg ikke det har noe med fasene å gjøre, og ikke på diskanten isåfall da ville du merke en difus og upresis diskant som varierte mye med lytterlokalisering. enten har du noe feil slik at den diskanten ikke får noe signal eller er den defekt og ikke spiller noe som helst, det er gjerne diskantene som brenner først i høytalerne, og siden du har ikke mye effekt å gå på så når ampen din klpper og forvrenger så går diskantene dine først... onfiredevi Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg