Passe Lat Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Hei. Vurderer å kjøpe meg 240. Hva burde jeg se etter når jeg skal kjøpe 240 Hvor langt går disse vanligvis hvis man ikke kjører den så jævla hardt? Prisklasse rundt 1986? Hvordan motorstørrelse burde jeg kjøpe? Siter - Audi S6 2.2t C4 1996 - Bmw 320i 24v e36 1992 - Vw Golf 3 1.8 1995 - Vw Golf 2 1.6 1988(solgt) - Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 hvor langt de går? en F holder fint 350 - 450 tusen km. rust i hjulbuer og gulv må du se etter. pris? 20 - 25 k ? motor strl er stort sett alltid 2.3 liter. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Har du tenkt på stasjonvogn eller sedan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passe Lat Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Sedan Siter - Audi S6 2.2t C4 1996 - Bmw 320i 24v e36 1992 - Vw Golf 3 1.8 1995 - Vw Golf 2 1.6 1988(solgt) - Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Da bør du også se etter rust i reservehjuls-brønnene,ettersom det kan forekomme der Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Er alltid 2,3 i biler fra 1986 og oppover, forgasser (B230A 1986-87) og 230K (87) og F motoren som kom i 1988/1989 er vel egentlig å foretrekke. Kan garantere deg at da får du en veldig problemfri motor som går langt (forrige min har nå runda 400 000km. og det er en annen her på forumet som grundig har bevist at de kan ennå mer enn det!). Er å anbefale å kjøpe en bil med servo og 5 gir, letere i byen og mere behagelig på landeveien. Drivstofforbruk på F'en er 08-1,0 på mila..pris er vel at du får det du betaler for, men du får en helt greri 1989/1990mod. sedan til 15-20 000,- Lykke til!;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 kjøpte nettopp en 89modell for 17000kr. bilder finner du i linken i signaturen min. den er forsåvidt helt ok. gått 190k og er svært lite rust på. eneste er litt skjønnhetsfeil, noe bulker osv. B230F og M46 box, ukjent forbruk da speedometeret har tatt kvelden. min andre bil, har samme motor og den har nå runda 570 000km. (bil og motor/gir). den går helt fint enda men er jo etterhvert tydelig at den begynner å bli sliten. bruker ikke olje/vann men man hører det. ventiltikking. mulig enda flere lyder men justere ventilene/bytte kam så kommer det seg nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 kass turbomotor du skal hive nedi dinna blå volvoen da? Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Rust i hjulbuer, brønn, gulv, vindusrammer, dørkanter etc. er som nevnt det som knekker en 240. Sjekk spesielt om bilen er tørr i gulvet, under gulvmatta, både høyre og venstre side, foran og bak; hvis den tar inn vann er det garantert rust i gulvet. Teknisk er sjelden noe problem, og ofte uavhengig av antall km så lenge bilen er EU-godkjent. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Fuktighet i gulvet på venstre side, kan også bety lekk i varmeapp kran. Min var klissbløt, men ikke noe rust... Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Fuktighet i gulvet på venstre side, kan også bety lekk i varmeapp kran. Min var klissbløt, men ikke noe rust... da vil man vel merke en ufyselig lukt også? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Tja, ikke så mye egentlig.. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.