Gå til innhold

Min Gt-r

Ranger emnet


MAZDA GT-R

Anbefalte innlegg

Det er 7,5 x 17 speedline 2113. Sitter mazdaspeed fjærer på bilen.

Ellers har jeg laget eksos hele veien fra turbo. Det største K&N filteret jeg fikk plass til med 3" rør fra filteret og inn på luftmengdemåler, 1,25 bar ladetrykk, kort giring fra mazdaspeed.

Skal ha på andre fjærer til vinteren igjen, synes bilen blir litt for understyrt på vinteren, men det er jo ingen problem på sommeren. Tror den blir litt for lav i ræva på vinteren, for den er jo rimelig høy bak med orginalfjærer. Men jeg vat som sagt ikke, synes bare den er mindre understyrt med orginalfjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well..

 

1. Hva styrer du trykket med ? Eksos og filter gir vel max 1.2 bar på 7K rpm i 4. og kraftig oppoverbakke uten boostcontroller :)

 

2. Kort giring fra Mazdaspeed ? Mener du drevsett i girkassa eller bare en kortere girspake (shortshift) ?

 

3. Hva koster de fjærene fra mazdaspeed ? Vet du om de er stivere enn Eibach Pro kit ( som forøvrig er ute av produksjon) ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer trykket med ventil i fra XS, det er bare short shift ja. Den fugerer fint den, men selve girspaken er litt kort så jeg skal forlenge den. Jeg synes bilen er stivere enn med settet fra eibach. Har ikke hatt eibach på min, men jeg har montert det på en annen gt-r før. Husker ikke prisen på fjærene, men de er i hvertfall gule. Husker ikke hvor mange runder de er men jeg kan finne det ut hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAZDA GT-R

Hva slags clutch kjører dere andre med gt-r med?

Har satt i ny orginal, men det holder ikke helt....

 

Jeg lurer på det samme.

Kjører selv med orginal clutch men denne slurer med trykket skrudd opp.

Merket det veldig godt ut fra slaktern på rudskogen ( Hvis det ikke var hjula som slapp da :D :rolleyes: ).

Har egentlig lite lyst til å bytte til værre ting da den sluringen sikkert avverger girkasse ras.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår