Danern Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Fikk kjørt en ukes tid etter motorbytte..da begynte det mere morro! Motorn får altfor mye bensin, den stopper på tomgang når den er drifsvarm,går dårlig,bare bobler i potta på rundt 3000rpm og over,det ryker svart fra potta og plugger og lampbda er fulle av sot! Det spruter sot og dritt fra potta når jeg starter den..legger tydelige merker i snøen! Hjelp. Bilen går som en dass og bruker rundt 2-3 liter på mila blah Motoren er en 90-modell ft motor med jetronic 2,4 og katalysator. Får feilkode 1-1-3. Som sier noe sånt som at brensleinsprutare er tette, eller kabel trasig! (litt svensk/norsk pga haynes birthday ) Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Kan være dysene som er defekte. Hvor langt har motoren gått? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Ifølge selger så skal motoren ha gått ca 160.000. Kanskje formotstandene? syns det tikker fra alle dysene også.. Motoren fungerte helt greit den første uka.. har prøvd å kjøre gjennom injection rens forresten. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Injection rens før eller etter problemet kom? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ifølge selger så skal motoren ha gått ca 160.000. Kanskje formotstandene? syns det tikker fra alle dysene også..Motoren fungerte helt greit den første uka.. har prøvd å kjøre gjennom injection rens forresten. Om du hører litt tikking fra innsprøytningsdysene er bare det bra.. Om du ikke hører noe derimot, da er de ødelagte :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ifølge selger så skal motoren ha gått ca 160.000. Kanskje formotstandene? syns det tikker fra alle dysene også..Motoren fungerte helt greit den første uka.. har prøvd å kjøre gjennom injection rens forresten. formotstand er det nok ikke, for da hadde nok hjernen brent... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Kan jo ta og ohme dysene. Måle åpningstid, duty cycle og kamvinkel på de.. Og så seff måle spenningen over de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hadde på en flaske med rens når problemet kom! Noen som har resistanser på dysene osv.? tror jeg må ha haynes boka fra 940..noe jeg ikke har Må bare ta med at når bilen står og humper på tomgang..så summer det en del i bensinpumpa! den følger takten etter motoren når den rister på rundt 500rpm. Og med gamle motoren så hørte jeg ikke bensinpumpa når jeg satte på tenninga..men med nye motoren så hørte jeg den med en gang. rart.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 1-1-3 er IKKE feil på dysene! Det betyr feil på lambdaregulering. Kan være at motoren suger falskluft, LMM er def. eller def. lambdasensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Da er det genialt med startgass og spray på innsug, intercooler++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hadde på en flaske med rens når problemet kom! Noen som har resistanser på dysene osv.? tror jeg må ha haynes boka fra 940..noe jeg ikke har Må bare ta med at når bilen står og humper på tomgang..så summer det en del i bensinpumpa! den følger takten etter motoren når den rister på rundt 500rpm. Og med gamle motoren så hørte jeg ikke bensinpumpa når jeg satte på tenninga..men med nye motoren så hørte jeg den med en gang. rart.. Den har jeg... må si at det er den første dårlige boka jeg har hatt fra haynes den er kanskje på 50 sider, mye tynnere enn ei "vanlig" haynes Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Aha! Håper du har rett..for dyser er inga billig morro:D Ok..men hvis det var LMM skulle den vel være vanskelig å starte? Det er den ikke..men har både det og lambda liggende så skal prøve å bytte det nå! må bare få tak i noen gode kabelskor først.. Har prøvd med startgass..ingen reaksjon! Kjører for tiden uten intercooler og med åpent konfilter og åpen dump. Men finner ingen lekkasjer ved hjelp av startgassen. Eneste er..når jeg kobler fra vacuum slangen fra dumpen så den suger frisk luft..da går motorren rent og pent på ca 1000omdreininger. Hmm..satse på lambda Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Gikk den bra før du monterte dumpen??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Har kun kjørt med dump uten intercooler..funka bra den første uka! så klikket den.. bytta LMM istad..ble ikke noe bedre.. Fusker som faen..snart umulig å kjøre med den! Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 hvordan dump har du? membran eller stempel? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.