Okki Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Prøvde å starte bilen min i sted, men hørte at bensinpumpa ikke slo inn. Bilen startet, men stoppet fort igjen. Har funnet ut at bensinpumen ikke slår inn når jeg skrur på tenninga. Pumpa fungerer og jeg setter 12v rett på pumpa. Ikke støm på ledningene inn på pumpa Hører ikke noe "klikk" i releet. Sikring nr. 5 er i orden. Releet skal være i orden. Prøvde å koble multimeter inn på stikkene bak releet (der releet skal kobles inn) og fikk ikke noe spenning der, men dette skal jeg ikke si sikkert. kan være at jeg målte feil stikkere. Noen som vet hva som gjør at bensinpume ikke slår inn? Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 du har selv forklart problemet... releet er gåent! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Var å kjøpte nytt relè nå. Til en pris av 360. kr Nå kommer det iallfall klikke lyd ut av releet men pumpa går ikke. Ettersom at det er 2 sett med + og - bak til pumpa er det lite sansylig at det er brudd i ledningene. Noen som har et forslag til hva som kan være galt? Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 bruddet du sannsynligvis har i lednigene har vel ført til at releet har kræsja seg selv.. dyrt å koste på rele på rele ;) gå igjennom alle ledninger og se om det fungerer.. og om ikke det.. tvangskjør pumpa og se om den starter ;) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 bruddet du sannsynligvis har i lednigene har vel ført til at releet har kræsja seg selv.. dyrt å koste på rele på rele ;) gå igjennom alle ledninger og se om det fungerer.. og om ikke det.. tvangskjør pumpa og se om den starter ;) har tvangskjørt pumpa og da starter den som bare det. Er litt rart at begge ledningen får brudd samtidig da? Det er ikke noen andre sikringer etter releet da? Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Det er kun batteristrømmen inn til releen som går gjennom sikring. Er det strøm i ledningene bak ved pumpa når du slår på tenninga sånn at det klikker i releen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 K-jetronic? I releèt er det elektronikk som starter pumpa når det kommer pulser fra fordeleren (hallgiveren). Pumpa skal gå et par sekunder når tenningen skrus på, etter dette skal den ikke gå før hallgiveren gir ut pulser! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Fant ut hva det var. var sikkert dårlig kontakt en plass. tok inn og ut releet og sjekke litt rundt omkring med multimeter. Når jeg satt inn i ijen releet, fungere begge pumpene. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.