Anonym010101 Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Har en 88 modell Mazda 626 som jeg trøbler litt med, det som skjer er at den bruker fryktelig lang tid på å bli driftsvarm når jeg kjører, 30min+++(!) Når jeg står stille er den en annen sak, da blir den varm som den skal, på den tiden det skal ta, men forutsett at jeg må gasse en del, om jeg ikke gasser skjer det det samme, tar laaang tid før den blir varm, men værst når jeg kjører, da tar det som sagt ca 40-45 min før den når driftsvarme. Det som skjer med nåla (når jeg kjører) er at den først kreker seg opp dit den skal rimlig fort, så detter den dramatisk ned igjen, opp og ned, hele tia til den når drifstemp, Ca 40 min. Jeg har skiftet termostat, sjekket termostat i vann på kokeplata for å se om den åpner og lukker som den skal, og det gjør den, så det er ikke der problemet åpenbart ikke ligger.. Kan det være vannpumpa, siden jeg må gasse på tomgang for å få den varm på den tiden den skal? Virker liksom som jeg må gasse for å få kjøleveska til å sirkulere i systemet? Vannpumpe?? lekk i pakning på termostat? andre forslag mottas med stor takk!! MVH Ole Borgenvik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaterace Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Vel.......... du kjører sikkert en såkalt lavkompressjonsbil det betyr at vinterbruk er umulig uten at du bytter termostat som åpner ved lavere temp.Du har samme prob som turbo gutta med lavkomp har om vintern..........bilen blir aldri varm.Mange som ikke skjønner det der.Passat diesel er et bra exempel .....blir aldri varm for i kompen er så lav. Siter Gaterace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hei Ole! Takk for sist:) Har du sjekket de andre thermostatene? Det er en vanlig feil at disse thermo bryterne sier seg opp da dem har lyst! Hvordan fungerer el vifta på radiatoren? Kanskje den har hengt seg opp og står på hele tiden? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.