The Opel Omega Man Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Driver med et lite prosjekt for en kompis nå.. skal montere turbo i Omegaen hans.. er det noen som har prøvd dette før? eventuelt noen som har et bilde ossen det ser ut? takker for alle svar;) Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 du har vel ikke tilfeldig vis bilde av manifoilen?? men uansett, takk for bildene;) Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Fin farge på den omega'n. veit du hvilken lakk kode? Fin måte luftmengde måleren er montert på.. hehe.. Hva er gjort for å senke kompresjonen på den motoren? andre stempler, råder? veiv? neddreide stempler? Er det en motor som jeg begynner å få lyst til å lære litt mere på så er det OHC. tror de kan bli et god utgangspunkt for ny billigtrimming. Da deletilgangen vokser over alle hauger. samt at jeg skal satse på Omega fra nyttår av... Noen som har en omega A med skilter til en 1500-3000kr? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Lakk koden vet jeg ikke.. Denne bilen er JMA sin, et firma på stord som selger turbo kit, og deriblant denne motoren, er ikke gjort noe inni motoren, helt original, men med større dyser, klarer vel 180-190hk kanskje med 0.8 ladetrykk. http://www.jma.no for mer info og bilder.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Lader'n 0.8bar på orginal motor. hehe... høres jo ut som om det lar seg gjøre da. Har enda ett spm, siden jeg aldri har skrudd på OHC motorer, passer de mindre toppene fra 1,8 ol over på 2,0 OHC bunn og omvendt... ? Hva er gjort med innsprut systemet for at det ikke skal fucke helt ut? Kun justert opp bensin trykket og justert litt på luftmengde måleren? Hvilken kam er brukt i den motoren? Lakken så litt candy ut.. hehe... digg. Koster sikkert skjorta også... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 jada NE motoren er en lavkompresjons motor så den tåler litt... Ja toppene skal vel passe om hverandre uten at jeg skal si det for sikkerhet.. er jo skiftet dyser som jeg sa tidligere slik at den får mer bensin, og går den ikke helt skikkelig så er det vel å skru litt på hjulet i LMM. Kam'en er vel original Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Når ble 9.2:1 lavkomp? C20NE har 9.2:1 i kompresjon. Kan vel ikke kalle det for lavkomp. C20SE har vel 10:1 i kompresjon. Men når jeg tenker meg litt om står jo S for Super. (super 98 oktan) og antar at N står for Normal eller noe sånt. (altså 95 onktan) Men CIH N motorer har: 1,9N 7,9:1 1,6N 8,0:1 2,0N 8,0:1 Tror grunnen til at OHC N motorer har 9,2:1 i kompresjon er at bensinkvaliten har økt mye de siste 30 åra.. Noe som medfører at man kan kjøre med høyere kompresjon uten motorbank på 95 oktan. Tror den beste OHC motoren heter C20SEH, produsert fra 86-91. Den har vel 129hk orginalt. Desto mere jeg finner ut om disse motorene desto sikrere blir jeg at det blir fremtidens trimmings objekter i Kadett og Ascona. Dem tåler mye, ikke noe kjente problemer med oljekanaler og smøring, og oljepumpe. Den er lettere enn den gode gamle jøtul'n. De er billige, og bruker ikke mye bensin. Tror at om man trimmer en OHC, vil en fortsatt kunne kjøre 1mil på liter'n. Og det er velbehag... Så forskjellen på C20NE og C20SE er at SE har høyere kompresjon, har ikke noe katalysator og antageligvis litt anderledes kam. (=14hk??) Noen som veit hvor store ventiler som sitter i C20SE/NE toppene? Og hvor store ventiler er det plass til? Er det noen kjente problemer med disse motorene? Hørt om folk som har bytta topp pakning opptil to ganger på ett år. Men tror nok at de burde planet toppen sin nestegang. Da OHC'n ikke tåler å gå varme, toppen blir som en banan sa en som driver motorverksted til meg da jeg var liten gutt, og mamma hadde kjørt omega'n fra Moss og hjem uten vann... hehe.. Vi måtte høvle toppen 1 eller 2 mm for at den skulle bli plan husker jeg. siden gikk den motoren som ei klokke... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Fin farge på den omega'n. veit du hvilken lakk kode? Fin måte luftmengde måleren er montert på.. hehe.. Hva er gjort for å senke kompresjonen på den motoren? andre stempler, råder? veiv? neddreide stempler? Er det en motor som jeg begynner å få lyst til å lære litt mere på så er det OHC. tror de kan bli et god utgangspunkt for ny billigtrimming. Da deletilgangen vokser over alle hauger. samt at jeg skal satse på Omega fra nyttår av... Noen som har en omega A med skilter til en 1500-3000kr? Kan enkelt senke kompresjonen ved og slenge inn ei ekstra topppakning. Er både lettere og billigere enn og dreie stempler, eventuelt kjøpe nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.