CumsteR Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvis man har en 1.8 16V. Vet ikke borring eller slaglengde på den, men vil tippe att 1.6 veiva har mindre slaglengde? Og hvis man borrer 1.8 blokka så den får litt mer borring. Men ikke for mye så den ikke tåler no turtall eller trykk... Hvaville ville borring/slaglengde blitt da? Og hvilke råder burde man bruke? Er vel bare å plane blokka for å få ned lengden på den hvis rådene blir korte? Tenkte på en turtallsmotor her hvis noen lurte:P Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 forvirrende.. prøv på nytt å skissere hva du vil... er det slik at du vil ha inn 1,6 veiva i 16v motoren for å få ned slaglengden ? for så å borre den videre opp igjen ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Er ikke slaglengda den samme på 1,6 og 1,8 ? Jeg mener at den er 86,4 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 forvirrende.. prøv på nytt å skissere hva du vil... er det slik at du vil ha inn 1,6 veiva i 16v motoren for å få ned slaglengden ? for så å borre den videre opp igjen ? Ja, få ned slaglende og opp borring.... Samme resept som på alle motorsykkel motorer..... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 nei, blokkene til 1,6 og 1,8 har begge 81mm borring, så slaget er noe mindre ja.. men går vel ikke å borre noe soeseillet høyere enn 83,5mm og da er du ikke oppi 1800ccm igjen.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Nei, nei... Det er jeg klar over. Noen andre veivakslinger som kunne blitt brukt da? Kunne noen kommet med borring/slaglengde på begge motorer? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Slaget er jo 81 mm på både 1,6 og 1,8 selvfølgelig, men 1,6 har 77,4 i borring mens 1,8 har 86,4 i borring. Nå stemmer det litt bedre tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hmmm... Ok... 1.5 eller 1.3 liters veiva da? Hvis de tåler noe i det hele tatt... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Skal du gjøre noe i den retningen så er vel løsningen å lette og avbalansere den veiva du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Noen som kunne regnet ut hvilket turtall jeg får med 1.8 veiv og råder ved 25m/s stempelhastighet...? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Slaget er jo 81 mm på både 1,6 og 1,8 selvfølgelig, men 1,6 har 77,4 i borring mens 1,8 har 86,4 i borring. Nå stemmer det litt bedre tenker jeg nå surrer du vel med begrepene ;) 81,5mm borring på 1781cc motoren og på S2/rs2 1,3L veiv passer ikke, den er mindre/kortere. G60 og 16v har samme veiv Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 nå surrer du vel med begrepene ;) 81,5mm borring på 1781cc motoren og på S2/rs2 1,3L veiv passer ikke, den er mindre/kortere. G60 og 16v har samme veiv I original brosjyren fra vw på Golf 89 modell så står det at 1595 cc motoren har 81 x 71,4 og 1781 cc har 81 x 86,4 borring x slag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Slaget er jo 81 mm på både 1,6 og 1,8 selvfølgelig, men 1,6 har 77,4 i borring mens 1,8 har 86,4 i borring. Nå stemmer det litt bedre tenker jeg nei, her roter både du litt.. er borringen som er lik i 1,6 og 1,8, nemlig 81mm... mens slaget er på 77,4mm på 1,6 og 86,4 på 1,8.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.