Gå til innhold

frakt av bil fra usa til norge?

Ranger emnet

Schlasken

Anbefalte innlegg

jeg skal kansje importere en bil fra usa i år og lurer på hva slags transportfirma og transportmåte jeg skal benytte meg av. regner med at det er båttransport som gjelder. hvor mye koster dette sånn ca? hvor lang tid tar det? noen som vet om bedrifter som kan gjøre dette?

Sigurd

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket ut dette før et par ganger.

Husker ikke i farta hva firmaet heter, men ring Wallenius Wilhelmsen eller noe sånt, så henviser de deg sikkert til noen andre.

Det var snakk om ca 8-9 tusen fra østkysten. Det er flere havner å velge i nedover langs østkysten, bl.a Jacksonville og Charleston, hvis jeg husker riktig.

Skal du ha fraktet fra vestkysten, bør du bruke biltransport, altså trailer. De kommer og henter og leverer der du vil ha levert. Du spør etter en "pricequote" og opplyser bilmodell + evt annen info. Det jeg konkluderte med, var at i praksis kostet det ca 8000 kr fra østkysten, og ca 16-17 tusen kroner fra vestkysten.

Forøvrig gikk disse transport båtene til Tyskland, derfra kunne man ordne med transport videre til Malmö. Fra Malmö og inn måtte man ordne med andre, eller hente selv.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider