Gå til innhold

Åssen forsterker skal jeg bruke?

Ranger emnet


Snow4Fun

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe meg 2 Pioneer TS-W3004SPL på torshov så dem sto til 1500,- pr. stk. der.

 

Det jeg lurte på var:

-Noen som kan anbefale EN forsterker som driver disse for fullt (helst pioneer men bare på komme med andre merker :) )

-kondensator må jeg nok ha (annbefalninger?), men må jeg bytte batteri og/eller dynamo da? skal ha 1 eller 2 forsterkere til i bilen.

 

Kom med erfaringer! :)

 

Takker for svar.

 

mvh Christer

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe meg 2 Pioneer TS-W3004SPL på torshov så dem sto til 1500' date='- pr. stk. der.

 

Det jeg lurte på var:

-Noen som kan anbefale EN forsterker som driver disse for fullt (helst pioneer men bare på komme med andre merker :) )

-kondensator må jeg nok ha (annbefalninger?), men må jeg bytte batteri og/eller dynamo da? skal ha 1 eller 2 forsterkere til i bilen.

 

Kom med erfaringer! :)

 

Takker for svar.

 

mvh Christer[/quote']

Du bør nok antyde prisklasse først...

Ellers er det lett for å anbefale forsterkere i helt feil prisklasse.

 

Som alltid:

1. pri: Kabler

2. pri: Dynamo

3. pri: Batteri

4. pri: Kondensator

 

2 og 3 er litt avhengig av hvilken bruk det er snakk om.

Med de fleste hører vel mer på musikk når de kjører enn uten motoren i gang.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte på å kjøpe meg 2 Pioneer TS-W3004SPL på torshov så dem sto til 1500' date='- pr. stk. der.

 

Det jeg lurte på var:

-Noen som kan anbefale EN forsterker som driver disse for fullt (helst pioneer men bare på komme med andre merker :) )

-kondensator må jeg nok ha (annbefalninger?), men må jeg bytte batteri og/eller dynamo da? skal ha 1 eller 2 forsterkere til i bilen.

 

Kom med erfaringer! :)

 

Takker for svar.

 

mvh Christer[/quote']

 

 

For å bruke Pioneer :PRSD5000SPL 3000W 1-Ch w/Crossover

[pioneer10008] 5,995.00NOK hos http://www.sgcshop.com

Men du trenger 2 stk, og koble sub i 2 ohm.

Det er hva jeg vet om Pioneer.

Skal du ha kun 1 stk til disse 2 subene så: Kicker KX2500.1 MONO 2500 Watt

[kicker10002] 9,900.00NOK Samme sted. også 2 ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream PCA 2000d eller en Tru Technolgy Hammer vil gjore nytten for deg.. Hyggelig pris på Hammeren om dagen :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg å legge i 10000kr + - i bassforsterker.

 

Jeg er spent på åssen dette kommer til å bli da dette kanskje blir puttet i en Peugeot 106 :P

 

fortsett¨å komme med forslag.

 

 

Likte den Helix forsterkeren :D

 

 

Hva med å prøve en Genesis Profil Sub, det er en liten krutt pakke av en forsterker!!! Levere 550watt i 2ohm og tåler belasning under 1ohm, den levere 1000watt i 1ohm. Denne levere bra lyd samtidig som den kan levere masser av effekt!! Veil.pris 5200,-

 

Lykke til med valget well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve en Genesis Profil Sub, det er en liten krutt pakke av en forsterker!!! Levere 550watt i 2ohm og tåler belasning under 1ohm, den levere 1000watt i 1ohm. Denne levere bra lyd samtidig som den kan levere masser av effekt!! Veil.pris 5200,-

 

Lykke til med valget well

 

vil anbefale den ampen på det varmeste jeg også,jeg bruker en sånn amp på min ganske så kraftige alpine sub,den står faktisk helt ned gainet,men den forer alpine subben såpass att den er på tur ut av kassen noen ganger!

det er ikke bestandig størelsen det kommer an på.... yodude

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRU Technology Hammer, er ikke den målt til over 3000w rms i 4ohm ?

 

skulle ønske eg hadde penger nå ! Har sett den forsterkeren drive en

15toms stroker bananas :eek:

 

Svarte til bra tilbud det er nå da....

Den du sikter til er nok SLEDGEHAMMER (SH1), og ikke HAMMER (H-1). SH1 er vell målt til å klare overkant av 2000wrms i 2 ohm, etter hva jeg har fått hørt:) Dette er visst noen kraftsaker uten like..Og til en pris av 10k så hadde jeg nok handla om pengene var der (får se etter helgen;))

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du sikter til er nok SLEDGEHAMMER (SH1), og ikke HAMMER (H-1). SH1 er vell målt til å klare overkant av 2000wrms i 2 ohm, etter hva jeg har fått hørt:) Dette er visst noen kraftsaker uten like..Og til en pris av 10k så hadde jeg nok handla om pengene var der (får se etter helgen;))

 

hammeren blei vel testa til 2500watt rms i 1,5ohm av han karen borte i canada som laga inhuman bassene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår