Gå til innhold

Lodding, "tinne" kabler.

Ranger emnet

bb^

Anbefalte innlegg

Hva skal du med megamyke kabler? Det beste må jo være stive kabler som man banker etter kanalen og bakover slik at det får samme form som kanalen :D:D

Har du prøvd å trekt RK i bil når det er minusgrader? det er mangetrådet 230V kabel som man bruker i tavler (sikringsskap) o.l...det er helt håpløst å få den til å ligge der man vil :p

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke hvor stiv kabelen er i utgangspunktet når varmluftspistolen sier at den skal være myk :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å trekt RK i bil når det er minusgrader? det er mangetrådet 230V kabel som man bruker i tavler (sikringsskap) o.l...det er helt håpløst å få den til å ligge der man vil :p

Hehe, har ikke det problemet. Holder meg inne når kulda kommer. Dessuten skal man ikke kose med en jævla kabel, det er bare å klemme den på plass. :bump

BTW: ekke strømkabler tråden handler om, det er snakk om høytalerkabler! Med andre ord, jævla mange meter kabel.

Har vurdert stinger hpm, den tvinna tinna kabelen. Veil pris 47,- metern. Det blir brått dyrt når jeg skal ha minst 30m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: ekke strømkabler tråden handler om, det er snakk om høytalerkabler! Med andre ord, jævla mange meter kabel.

Har vurdert stinger hpm, den tvinna tinna kabelen. Veil pris 47,- metern. Det blir brått dyrt når jeg skal ha minst 30m

Ahh... :P Sjekk uansett EVUS sine kabler ;) 2x5mm2 til 39,- pr meter ;) DET er ingen dum pris!

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lodd alle høyttalekontakter med sølvloddetinn.

Har ikke sølv et vanvittig mye høyere smeltepunkt enn tinn? Selv har jeg hatt gode resultater ved å nøye meg med å lodde kabelsko av god kvalitet på både høyttaler- og strømforsyningskabler, men rett løsning på rett applikasjon gjelder som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sølv et vanvittig mye høyere smeltepunkt enn tinn? Selv har jeg hatt gode resultater ved å nøye meg med å lodde kabelsko av god kvalitet på både høyttaler- og strømforsyningskabler, men rett løsning på rett applikasjon gjelder som alltid.

Det er jo så klart en fordel med skikkelige sko på alle kabler.

WBT er en god "venn" av meg! yodude

Til informasjon så har Tinn og Sølv følgende smeltepunkt:

Tinn:

smeltepunkt 231,9681 °C

Sølv:

961,78 °C

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider