Gå til innhold

Røkt monoblokk

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har jo som noen vet importert 2 stk sony xplod monoblokker. Kobla opp alt i dag (dvs. alt utenom den ene monoblokka siden jeg ikke har fått den enda). Når alt var kobla opp korrekt skulle jeg teste. Da kom det litt lyd når jeg slo på spillern, men så tok monoblokka kvelden. Det kom sivende litt røyk ut på sidene, men etter jeg har åpna den å titta litt så ser det ikke ut som det er store greia som gikk til f....

Her er i allefall de beste bildene jeg fikk til å ta. Har satt en rød ring rundt de 2 svarte firkantene som røyk. Den ene sprakk på midten mens den andre bare smelta litt.

sprengt%20003.jpg

sprengt%20004.jpg

Har jobba i to dager for å få dette til å bli pent, og så skjer dette.. For jævlig! Lurer på om jeg kan stikke til den lokale el-repratøren å få fiksa dette? Spørsmålet er jo om feilen lå i de to som smelta, eller om feilen ligger et annet sted, og forårsaker dette..?

Har og sjekka alle sikringer nå, ingen som har gått! Og ja, har sikring på strømkabelen til forsterkeren. :)

Setter stor pris på tips om hva som kunne ha vært den eventuelle feilen.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hva mener du med hvordan jeg hade lasta blokka?

Og den er importert fra statene. Så hvor mye reklamasjon vi snakker her er jeg usikker på du.. :p Men skal nå sende den sjappa en mail

Mange ohm var subben/e koblet til?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohms last, hard last og lite strøm kan være årsaken .

Da forsterkeren er åpnet og det har vært et lite bål i den :eek: tror jeg det kan bli et problem med garanti .

Før du kobler til no mere stikk innom så jeg får sett på oppsettet .

Trasig om du opplever dette på nytt, håper det ordner seg .

Nå er det cheers tid .

mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner lite til Sony men regner med de bassene er 4ohm og har bare en spole .

Så da blir lasten 2ohm ved paralell kobling .

Det regner jeg med forsterkeren skal tåle .

Men om du har for lite støm vil dette kunne skje .

Og jordingspunktet er bra, pusset rent osv .

( mål ladding og sjekk batteriet )

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal gjøre dette etterpå.. Brukte et jordingspunkt som allerede var i bruk av noe annet som VW har koblet opp. Så det burde jo være bra nok. Men den ledinga jeg kjøpte av deg var langt fra lang nok desverre. Så måtte bruke en som var noe tynnere. Trodde ikke dette skulle ha noe å si, men kan det være det som er årsaken?

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider