zanor Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Var ute å kjørte i går kveld, bilen gikk bra lettstarta og alt virka fint helt til jeg kom inn mot ett lyskryss da fant IS'n ut at den ikkke ville mer og døde momentant! :( Da var det bare en ting å gjøre da, utå dytte.... Har finni ut at det ikke er gnist på plugga, hørte med en kar og han mente det kanskje kunne være fordeleren som hadde ryki for den var vistnok ett svakt punkt på is'en... Men når eg har på tenninga og drar rundt motoren for hånd så hører jeg jo at innspruten jobber innimellom og er det ikke fordelern som styrer dette? Og innspenninga til coil'en virker det som er riktig. Har og prøvd med annen coil som jeg veit skal funke. Noen som har no ide? Kan selve fordeleren kutte så brått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Liten oppdatering.... Har nå fått taua bile hjem og sett litt mer på'n. Satt multimeteret på begge ledninga til coilen og målte 12V, vrei motoren rundt for hånd og som vanlig ved bestemte posisjoner så hørte jeg bensisn spruten og de normale lyden i efi'en spenninga til coilen datt bare så vidt det var.. nesten ikke en volt en gang før den gikk rett opp åp 12V igjen... Gåen elektronikk i fordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 D kan være så mye. Men holder en knapp på fordeleren. Kan jo oxo være hjernen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Takker for svara! Virker logisk for meg oxo at det er fordeleren for hjernen er vel ikke akkurat en slitedel? Eller er det mange hjener som har ryki på sierra? Ihvertfall, det er konstant spenning på coilen helt til jeg napper ta kontakta på fordeleren... Meen det er også noe som virker i fordeleren fordi inspruten reagerer som vanlig... hmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Etter no søking på google etter TFI fant jeg ut en måte å teste hva som var gåent. "Tjuvkobla" meg inn på kontakta for å lure hjernen til å tro at den skulle gi gnist og da fikk jeg gnist. Så da er det garantert tenningsmodulen (TFI) på fordeleren som er gåen. Er ingen i gjøvik/toten distriktet som har en liggenes vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Problem solved! Fikk tak i ny tennings modul(den svarte klompen som sitter på fordeleren) og is'n fyra igjen! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Alltid greit å finne feil. Men eg bare venter på neste feil.... Prøver å holde tankene vekke fra motorstans o.l. når jeg kjører veit den kommer til å stoppe igjen en dag... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 rett ut å slædde igjen da;) Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 rett ut å slædde igjen da;) Var det vettu! Ny snø å greier her så hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg