s90r Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Er bare å måle seg fram det. Så sant du ikke flytter motoren 10 cm bakover, så kommer girstanga opp igjennom el. sentralen. Jeg bestillte Tremec kasse til bilen min. Gudskjelov så tok jeg masse målinger av kassa og tunellen. KRB kom også fram til det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 he he var litt brå kjekk jeg nå. ser jo på måla at det ikke går, har en kompis som monterte i sin 740 for noen måneder siden, han sa at han kunn måtte sage litt for å få plass. men det kan jo ikke steme, skal ringe å høre va han gjorde. hvor kjøpte du kassa henn? å hvor mye måtte du ut med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Bare kassa koster vel 21 000... Men har sett den ned i 17 000 noen steder, ny... Får du den til 17 lapper så er du heldig trur jeg... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Bestillte hos VS. Kosta 22 lapper tror jeg. Men fikk avbestillt den. Hehe.. Prøvde først med en T56 kasse. Men da jeg skulle begynne å lage clutch huset, så viste det seg at inngående aksel ikke var lang nok. Da jeg fikk på Tilton clutchen, svinghjulet og utløserlageret så var akselen 3 cm for kort! Fikk også der samme problemet med girstanga. På TKO kassa så er det 26,73 tommer, dvs. 67,89 cm fra tuppen av akselen til senter av den bakerste girstanga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 ja sitter å ser på sprengskisse av kassa nå, men det går vell ann å lage en forlengelse av girspaken eller no, skal ta å titte litt på hvordan kompisen minn fikk det till. hva kasse skal du bruke da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Var en bedrift som var linka til på Cosworth.no før, som solgte til 17 000... Syvers eller no eide den, privat... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Skal putte inn en Getrag V160. Ligger helt i deler, så håper at jeg får den sammen igjen;) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 he he, kan bi spennende det ja, men ornder seg sikkert, getragene er jo ikke de verste å skru på, prøvde meg på ei automatkasse en gang, etter en måne skulle jeg prøve å montere sammen igjenn. gikk ikke så veldig fort, men så ble det ikke så bra heler:) hva stammer den getrag kassa der fra? bedre holbarhet en 265 serien? løst kutchus o.s.v?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Var en bedrift som var linka til på Cosworth.no før, som solgte til 17 000... Syvers eller no eide den, privat... Mulig, men da er det sånn at de må bestille 10 kasser om gangen også da... Å hvor enkelt er det å samle 10 mann som skal handle kasser til 20 laken hver og i tillegg forskuddsbetale? Hehe Er vel eneste inngående aksel som må slipes ned litt trur jeg oxo må jeg jo seff ha ny mellomaksel og nye splines/ nye lameller da... Jeg skal få inn kassa, det stiller det seg jo ikke noen som helst slags tvil rundt... Er det better som ikke passer så er det jo ikke værre enn at de må modifiseres eller lages nye.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 he he, kan bi spennende det ja, men ornder seg sikkert, getragene er jo ikke de verste å skru på, prøvde meg på ei automatkasse en gang, etter en måne skulle jeg prøve å montere sammen igjenn. gikk ikke så veldig fort, men så ble det ikke så bra heler:) hva stammer den getrag kassa der fra? bedre holbarhet en 265 serien? løst kutchus o.s.v?? Er en 6 trinns kasse fra MKIV Supra. Skal holde den ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Mulig, men da er det sånn at de må bestille 10 kasser om gangen også da... Å hvor enkelt er det å samle 10 mann som skal handle kasser til 20 laken hver og i tillegg forskuddsbetale? HeheEr vel eneste inngående aksel som må slipes ned litt trur jeg oxo må jeg jo seff ha ny mellomaksel og nye splines/ nye lameller da... Jeg skal få inn kassa, det stiller det seg jo ikke noen som helst slags tvil rundt... Er det better som ikke passer så er det jo ikke værre enn at de må modifiseres eller lages nye.. Hinderet ditt blir at girstanga kommer opp der hvor el.sentalen din er. Klarer du å løse det problemet, så får du ei jævla bra kasse:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Hinderet ditt blir at girstanga kommer opp der hvor el.sentalen din er. Klarer du å løse det problemet, så får du ei jævla bra kasse:) Japp, det skal/må gå det... Det finnes ei eller anna løsning på det...! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Surfet innom tremec sine sider, og fant en kasse som så litt digg ut. Både utvekslings messig og girmessig. 6 trinns med 0,5 utveksling på 6 gir. :crazysant Kassa heter t56, men hvordan den da passer i en 240 er noe annet da.. Tremec t56 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Surfet innom tremec sine sider, og fant en kasse som så litt digg ut. Både utvekslings messig og girmessig. 6 trinns med 0,5 utveksling på 6 gir. :crazysant Kassa heter t56, men hvordan den da passer i en 240 er noe annet da.. Tremec t56 Passer like dårlig som TKO kassa:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Har lest litt og sjekket litt, tremec t56 kassa krever at en bygger ut 2-3 cm på siden av girkasse tunnelen. Lengden er omtrent som på en m46. Grunnen til at en må bygge ut på siden av girkasse tunnelen (på førersiden) er at der ligger revers stoppen. Og i en 240 er det jo så god plass at 2-3 cm ikke gjør noe. Etter mitt syn iallfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg