Gå til innhold

Nytt front sett. 6,5tommer. hva skal jeg velge?

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Hvilket front set skal jeg velge. http://www.Brl.se er det som ligger nermest meg. hvilken høytaler burde jeg velge. max. 1000kr.

Det har nå er.

spiller: CD/MP3-spelare som även läser WMA (Windows eget MP3 format). Stereon har hög uteffekt på 4x50W. cEQ vilket ger en möjlighet att anpassa ljudet efter egen smak.

Radio: HS-II FM RDS-tuner. SSM. Förstärkare: Uteffekt 4x50W. Tvåkanals lågnivåutgång på 2,5V. cEQ. CD/MP3/WMA: CD-R, CD-RW, WMA/MP3-kompatibel (ID3/WMA-tag). Övrigt: Balans-/fader-kontroll. Löstagbar front. Klar för bilens rattfjärrkontroll (tillval). Omkopplingsbar dimmer. Tele mute. PSM. Fjärrkontroll (tillval).

hatthylla:

Vågar du motstå Lightning Audios häftiga Bolt-högtalare. Trevägs 6x9-tums koaxialhögtalare, optimal för att få lite extra bas i bilen.

Koaxialhögtalare: Trevägs 6x9 tum. Polypropylenmembran. Impedans 4ohm. Känslighet 88dB. Frekvensomfång 40Hz-20kHz Effekttålighet 225W max. 75W RMS. Monteringshål 153x220mm. Monteringsdjup 76mm. Levereras med galler.

Frontsettet jeg har nå:

Tvåvägs 5,25-tums välljudande högtalarkit som kan byggas om till en lika välljudande koaxialhögtalare.

Högtalarkit: 5,25 tum. Membran i mica polypropylen. Diskant 19mm. Frekvensomfång 60Hz-20kHz Effekttålighet 180W max. 60W RMS. Delningsfilter 12dB/oktav. Kromad fasplugg. Monteringsdjup 62mm. Levereras komplett med galler och delningsfilter.

Takk for alle svar.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolut skal handle i sverige så hadde jeg heller handla på tv-boden, der har de focal og mye bedre service

Kan diskuteres.

Blir pumpa mye lydutstyr ut av den butikken uten tanke på sluttbrukers ønske av lydbilde og kvalitet.

De bare pløyer igjennom på beste selgervis, og du får stappa noen høytallere ned i "halsen" uten at du verken får vite om noe annet i samme prisklasse eller får prøvelytte dem.

Men skal du handle der, pass på å ikke fall for alt de sier, og i det minste be om å få høre høytallerne spille.

Har de ikke de høytallerne som er inntresant oppkoblet i demo rack, få lyttet til dem et annet sted først, og kom heller tilbake.

Men dette er min mening da. :)

Ta en tur innom Radio Max når du først er ute på Svinesund.

Jobber en liten fyr der ved navn christian, som har god peiling på lyd.

(mener det er christian han heter..) damndamn

Men best kommer du nok ut av det om du tar en tur innom BUGBOYS i Fredrikstad.

De gir GODE tilbud, og veiledende priser er som regel diskuterbare:)

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg se etter nå jeg ser på høytalere da?

disse ser tøffe ut da yummy

http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=78

Men jeg kan vell bruke diskantene og dele filterne fra det gamle front settet?

Må være noen merker som et burde ta en nermere titt på. og noen merker man vør styre unna??

PS.

Jeg er kanske grønn i det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linken funka dålig,

http://www.boomboom.no/images/uploads/PLE6.2.jpg

# 2X6.5'' 4 Ohm Midrange Driver

# Mica-Poly Cone

# Butyl Rubber Surround

# 200 Watts RMS/ 400 Watts Peak

# Frequency Response: 55-6KHz

One Pair Tweeter:

# 1'' Titanium Dome Tweeter

# Neodymium Magnet

# 3 Mounting Options: Flush / Surface / Angle Mount

# 50 Watts RMS / 100 Watts Peak

# Frequency Response: 1.4-24KHz

# Impedance: 4 Ohms

One Pair Passive Crossover Network:

# Two - Way passive Crossovers

# 12dB Octave Slope

# Gold Plated Connectors

# Fully-Protected Circuitry

Accessories:

# Custom Grills

# Mounting Hardware

# Wiring Kit

# Wiring Diagram & Template

Lenke til kommentar
Del på andre sider