slire_sladd Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Den der ja. -Åpen dumpventil og LH-jetronic... hmm, åssen funker det da? vel, det er jo noe som ikke funker her, som du sikkert har skjønnt, men hva er jo litt usikkert. foreslår du at jeg fjerner dumpen og tetter igjen hullet? hvorfor? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Start bilen og spray startgass på ventilen. Hvis ikke motoren reagerer da, så er det ikke noe galt med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 spraye startgass på dumpen mens mens den går på tomgang? hva skjer hvis jeg tar bort hele dumpen og lukker alle hull? trenger jeg dumpen? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvor mye ladetrykk kjører du på? Har du hatt den over 0.9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 rundt der ja. tror ikke den har vært over 0.9... kanskje... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Den orginale intercooleren tåler ikke stort sett mer enn 0.9-1.0 bar..da går den sönder som svensken ville sakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 hehe... går den sønder? hva då?! hvordan vet jeg om den har gått sønder? noen som har en alu ic å selge meg for en billig penge? kjøpe meg ny bil jeg tror jeg... hmrf... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Den er av plast og sprekker viss du kjører for høyt trykk på den.. Prøv og kjør utenom IC en, og se hva som skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 hva hadde jeg gjort uten dere...?!?! hmm, dansa balett? Skal ikke si at jeg er noe dreven på detta LH2.4 greiene jeg asså. Men åssen går bilen nå? Har du prøvd å justere ned tenninga 3 eller 6 grader a? Kan hende det hjelper litt. Tror ikke dumpen eller ICn har noe med detta dilemmaet å gjøre. Da hadde du bare blitt uten ladetrykk og bilen hadde bare gått dass. Men hvis du plugger av givere på motoren vil den kjøre på "nødprogram" og ha faste verdier. Kan prøve å plugge av en og en, prøve for hver giver om det blir noe forskjell. Plugge ut en -> prøvekjøre/gasse. Hvis ikke det hjalp: Plugg inn den du akkurat plugga ut og fjern en ny giver. fortsett med det. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 hehe... nå føler jeg meg som en altvitende guru serru... hva mener du med givere? kutt ut fagspråket og snakk norsk... hehe... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 giver/føler/sensor. liten kladd som sitter i feks blokka med 1-3 ledninger inn på :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 mulig han som har satt inn FK motoren i bilen min er flink med motorer, men noen elektriker er han ikke! fjerna ca 10meter med kabel i går. ledninger som egentlig trenger å være 30cm lang som er strekt rundt hele motorrommet og endte opp med å være 2,5meter lang!!! så har løsna mange ledninger, bytta dårlige koblinger, strekt opp nye kabler, fikset på dårlige jordinger ol. har også kjørt fullstendig diagnose test(dyser, tomgangsventil ol) virker nå som at alt funker ok. merkelig... men den fusker litt fortsatt. skal bytte til orginal lambda og ny coil. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyro_smurf Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 1-1-3 Bränsleblandningen på kort sikt för mager. 1-3-3 Tomgångsjustering eller kortslutning av gasspjälls brytare. disse to har vært på min. den siste er nå borte og virker ikke som den kommer tilbake heller. men hvis den er kortsluttet så blir den jo ikke fikset av seg selv over natta...? Hei For å utdype de kodene dine litt så betyr de. !-1-3 At signalet fra Lambda sonden tilsier for mye eller for lite bensin(ikke bare for lite) 1-3-3 Gassspjeldskontakten gir feil tomgangssignal. Om den er åpen eller lukket hele tiden kan ikke sies far denne feilkoden. Men bruk et multimeter og sjekk! Siden denne koden forsvant er det mulig at justeringa av tomgansposisjon på gasswiren din er feil. Dette fikses på 2 min. Siter Pyro_smurf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Står også noe om kalibrering av spjellgiveren der, vet ikke om det hjelper noe. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 vel, det er jo noe som ikke funker her, som du sikkert har skjønnt, men hva er jo litt usikkert. foreslår du at jeg fjerner dumpen og tetter igjen hullet? hvorfor? -Det åpen dump og LH 2.4 utgjør er at etter et pådrag,->vakuum->dump åpner seg->LMM finner ut at MASSE luft flyr forbi, som igjen resulterer på at den pøser på med bensin, og bilen holder på å drukne/dø'. Prøv å ta vekk vakuum-slangen fra dumpen, og plugg den, og sørg for at ikke dumpventilen åpner seg når turbotrykket kommer (for eksempel schims opp dumpen med skiver) -Kjør en tur og se hvordan den oppfører seg! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.