slire_sladd Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 bilen oppfører seg meget merkelig!!! den begynner helt fint på tomgang med kald motor. går ganske rent og fint etter jeg bytta innsugspakning, fusker pittelitt... så blir den varm og begynner å gå litt ujevnt, men den går fortsatt bra. etter 1,5–2 dager så begynner merkelig ting å skje. jeg kan gi halv til 3/4 gass før noe begynner å skje. da går den fra å lade 0 til å avgi et smell og så lade ganske mye. for å kjøre i gang(lyskryss) så må jeg ruse den opp til 3500rpm ca. og slure noe helvete for i det hele tatt å komme igang. hvis jeg slipper ladetrykket ned igjen når jeg skal gire så er det samme regla... ruse noe helvete til ladetrykket kommer for så å slure på clutsjen. det er ikke noe drag i det hele tatt på tomgang. selv om den står over natta så blir ikke det noe bedre, men hvis jeg napper av + polen i en 15min tid så er det tilbake til utgangspunktet igjen og går ganske bra. etter et par dager da så er det samme regla igjen... hjeeelllppp!!! rett før jeg setter den på verksted... offff for en nedtur det hadde vært!!! setter SYKT stor pris på tips som gjør at jeg kan få fikset dette problemet!!! MVH Thomas!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hvilken motor er det snakk om? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 230fk vil jeg tro... sjekk med diagnosetingen da vel.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hvilke feilkoder får du ut av denne boksen? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 1-1-3 på drivstoff. 1-1-1 på tenning. 1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Symptom: Hög bränsleförbrukning. 1-1-3 Insprutningsventil fel glemte å nevne den lille bagatellen der ja... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ingen som har noen ide? hvorfor blir den bra igjen når jeg tar av batt i 15min? hvorfor blir den sånn etter 1,5 dag?!?! skjønner ingen ting!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ingen av dere guru'er som har noe forslag?! alle tips er gode tips!! help a brother please.... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Noen som har koblingsskjema til 1990 240GL og/eller 1997 940 med FK motor? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Har du prøve å slette feilkodene a? hvis den står med feilkoder i systemet kan den kødde.. Hvis det er feil med innsprutventil (dyse vil jeg tro?) så prøv å bytt eller lån av en kamerat.. Men hvis den går på alle fire så er det vel ikke noe galt med dysene.. Prøv i første omgang å fjerne feilkodene.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 lån av kamerat?! på hvilket tidspunkt har jeg sagt at jeg har noen kamerat?! men fra spøk til revolver... får ikke fjernet den feilkoden, har gjort det etter "bruksanvisninga"... må på volvo å plugge i en datamaskin da ell? 1-1-3... jævla DRITT!!! men, ja den går på alle 4. når den blir ordentlig varm så går tomgang fra 1000-2000-1000-2000 osv... og etter en stund blir den helt føkkings mongo! why!?!?!?!?! WHY!?!?!?!?!? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 du sletter feilkoden ved å sette den i 2 om jeg husker riktig, holde knappen inne i 10 sec. så skal den blinke en gang. så trykker du igjen og skrur av tenninga igjen. så kand u prøve igjen Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Feilkode 1-1-3= Lambdaregulering ved øvre eller nedre grense. (For mager eller for fet) Prøvd å bytte lambdasensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 trenger du hjelp....kontakt meg på pm......driver værksted rett utenfor oslo..... vi driver med volvo vw audi og ford hovedsakelig. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Radering av felkoder: 1. Ha tändningen avslagen, sätt i kabeln i den sockel du vill radera felkoderna. 2. Slå på tändningen (läge II), håll inne knappen i minst 5 sek och släpp. Nu ska lampan tändas och lysa konstant, tryck nu ner knappen igen i minst 5 sek och släpp. 3. Tryck till på knappen i ca 1 sek, nu ska kod 1-1-1 visas (dvs. ingen felkod lagrad). Klart! Men det funker ikke... sukk... tenkte jeg skulle bytte lambdasonden og coilen ihvertfall. noen spesiell coil jeg burde velge? lambda fra biltema funker den? takker for det baron!! men vet ikke hva jeg skal spørre deg om utover det som står i denne posten. men skal nok se det ramler inn en post etter hvert... Mvh Thomas Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Radering av felkoder:1. Ha tändningen avslagen, sätt i kabeln i den sockel du vill radera felkoderna. 2. Slå på tändningen (läge II), håll inne knappen i minst 5 sek och släpp. Nu ska lampan tändas och lysa konstant, tryck nu ner knappen igen i minst 5 sek och släpp. 3. Tryck till på knappen i ca 1 sek, nu ska kod 1-1-1 visas (dvs. ingen felkod lagrad). Klart! Men det funker ikke... sukk... tenkte jeg skulle bytte lambdasonden og coilen ihvertfall. noen spesiell coil jeg burde velge? lambda fra biltema funker den? takker for det baron!! men vet ikke hva jeg skal spørre deg om utover det som står i denne posten. men skal nok se det ramler inn en post etter hvert... Mvh Thomas jeg hadde feil på lambda, men det viste seg å være sprekk i en av de seks coilene mine. du hadde jo en del feilkoder her, men.. en kan utløse de andre! motoren vil jo justere seg, basert på variabler den mottar fra forskjellige givere. forøvrig, kan det være bensinpumpe, tett bensinfilter, etc? hvorfor det skjer etter 1 dag? Det tar litt tid før motoren registrerer det, så om forrige eier har resatt feilkodene, er det ikke sikkert du får dem før neste dag! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.