Gå til innhold

Sub i 2005 Ford Focus

Ranger emnet

NAnders

Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet for å koble på en subwoofer på standar anlegget i en 2005 ford focus uten alt for store faste inngrep i bilen. Alle ideer taes imot med takk

VW Caddy 1,4 1996

Giant XTC 860 med hydr. skivebremser

"This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for å koble på en subwoofer på standar anlegget i en 2005 ford focus uten alt for store faste inngrep i bilen. Alle ideer taes imot med takk

Det er jo mulig, f.eks en aktiv sub kan være en løsning. Kan også være at Ford har noe orginalt som vil oppgradere lyden din betraktelig!! Ta en telefon til dem, før du vurderer å begynne med aktiv sub du..

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo det jeg vurderte :D men hvordan skal man koble det på orginal anlegget, er bilen til en kamerat av meg så har ikke fått sett på det, trur du det er er line utgang? og hvis det ikke er det hva gjør jeg da for å koble det på!?, og orginalt er vel ikke helt akutelt , må jo ha noe himelaga for at det skal bli :disco

VW Caddy 1,4 1996

Giant XTC 860 med hydr. skivebremser

"This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo det jeg vurderte :D men hvordan skal man koble det på orginal anlegget, er bilen til en kamerat av meg så har ikke fått sett på det, trur du det er er line utgang? og hvis det ikke er det hva gjør jeg da for å koble det på!?, og orginalt er vel ikke helt akutelt , må jo ha noe himelaga for at det skal bli :disco

hehe.. jo, heimlaga som du sier er jo ofte best! er visst likevel er kar med volvo orginalanlegg som gjorde det respektabelt i dB-konk.

Men, back to topic, så vet jeg ikke om det er linjeutganger bak på spillern!! Min orginale spiller i audien hadde to sett linjeutganger, så ville ikke forbause meg om den hadde det! Men, det kan jo hende at den ikke har det, og da må det andre tiltak til!

Dersom linjeutgang/-er:

Se om du finner en aktiv forsterker som også har linjeinnganger. Altså en aktiv kasse som bare kan plugges rett til linjeutgangene på spillern. Mener ganske så sikkert at dette finnes, men kanskje oftere på dyrere kasser?! vet heller ikke hvem som har de..

Dersom ikke linjeutganger/-er:

I dette tilfellet vil saken fort bli en annen. Da kan det hende at din gode venn blir nødt til å ofre en vanlig utgang på spillern, for å så strekke denne tilbake og plugges rett inn i aktive kassen. Dette er jo helt klart det billigste alternativet vil jeg tro, men går jo på bekosting av f.eks bakhøyttalere da. (Lite egnet å gjøre rundt med frontsett og en bakhøyttaler og en sub - hvis du tar poenget. Da kan man like gjerne la vær å bruke den ledige rear-utgangen.)

Dersom man vil være litt uortodoks man man jo f.eks se om man finner en forsterker som lar deg koble høyttalerne rett fra vanlige utganger fra spillern og inn i forsterkern. Dette er jo en artig løsning, men dessverre er det ikke så mange forsterkere som har denne funksjonen! Da kunne man jo også ha bygget en pen kasse, og bestemt seg for et bra element! Senere oppgraderinger vil jo også være mulig.

Dersom man likevel skulle finne dette før halv-gjort eller lite egnet - er alltids å bytte spiller en mulighet. Det finnes jo stadig fler og fler monteringsrammer, som lar en sette inn nye spillere i orginalplassen - samtidig som det blir seendes pent ut etterpå!

Her er det sikkert bare å fyre løs med spm dersom det skulle være noe du lurer på, da det er fler her på forumet som sikkert har erfaring med nettopp det du snakker om.

Nå ble det langt her, så nok får være nok!!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider