Gå til innhold

Justering av kilometerstand.

Ranger emnet


708 Racing

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut hele den kassen med speedometer og displayet km standen vises i. Den bilen jeg skal plukke dette av har gått en del mindre enn min, og jeg lurer på hvordan jeg kan justere frem dette. Bilen er en BMW 520i E34 1992 modell... Må gjøre dette med hensyn til forsikring, og for at jeg ikke skal virke som en juksemaker (noe jeg ikke er) ved et eventuelt salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut hele den kassen med speedometer og displayet km standen vises i. Den bilen jeg skal plukke dette av har gått en del mindre enn min, og jeg lurer på hvordan jeg kan justere frem dette. Bilen er en BMW 520i E34 1992 modell... Må gjøre dette med hensyn til forsikring, og for at jeg ikke skal virke som en juksemaker (noe jeg ikke er) ved et eventuelt salg.

 

D er bare å gi beskjed til forsikrings selskapet om at du har byttet speedometer.

 

Da spør de bare etter hva det gamle står på og hva d nye står på

 

:crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemo11: Kunne gjort det, men jeg vil at det skal stemme med det såm står i hjernen eller hvor de ordentlige talla ligger...

 

vimael: Vil ikke tro det skal være noe ulovlig med å justere frem km stand, er vel heller når man tar det tilbake det begynner å bli tvilsomt, uten god grunn da selvfølgelig. Men dette altså ikke noe en menig mann kan gjøre da altså? BMW verksted høres dyrt ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kan gjøre det på BMW er det samme utstyret som brukes til å nullstille serviceindikatore ol. Jobben er gjord på 10min og de tar ca. 1000-lappen for det.

 

Vet det finnes firmaer som er spesialisert på å justere speedometer. Både digitale og analoge.

De kan justere begge veier, men skal det tilbake må du dokumentere at det er til riktig km på din bil. Justering fram kan ikke være noe annet an ærlighet.

 

Men det er ikke værre enn å ta vare på det gamle speedometere og evt. opplyse neste eier om at bilen har gått lengre enn den viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår