Empty Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Har et lite prob. med min -85 golf. Den er litt upresis/slarkete i giringa, finnes det noen måte å fikse dette på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 ny brukt kasse... norskbildelesenter? Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Empty Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hadde håpa noen hadde noen triks slik at jeg slapp å kjøpe en ny girkasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Forstår det slik at det er giringen - og ikke selve kassen - som er problemet? Typisk Golf2 dette. Min var som å røre i grøten da jeg kjøpte den. Nå er den sinnsykt tight og fin. Gjorde følgende: 1. Byttet kula som sitter i bånn av girstanga. Denne koster et par hundre komplett hos VAG tror jeg. Du må ned med varmeskjoldet under overføringen (under bilen), noe som medfører at du nok må ned med eksosanlegget. Jeg måtte iallefall det. Sto ingenting i Haynes om det :deng 2. Byttet de plaststagene som du ser bak girkassen mot torpedoveggen. Det er et par stk. Koster rundt en femtilapp pr. stk maks. Disse blir slitt med tiden, og har utrolig mye å si. 3. Monterte stag med vekt på fra Golf 3. Dette pga prinsippet vekt x arm = smoothere giring. 4. Sist men ikke minst kappet jeg girstangen maksimalt ned. Nå er det bare en liten vipp med håndleddet som skal til for å gire. Hvis du iallefall gjør de to første punktene vil du nok få en svært mye bedre giring. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Tror de selger komplette overhalingssett til gear overføringa hos vw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 er ikke kassa som er problemet her nei.. er overføringsforingene som blir slarkete og fæle.. finnes nok av plasser de selger slike kit til å tighte opp denne.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg