Gå til innhold

To biler passerer foto boks samtidig. Hvem blir tatt?

Ranger emnet


kvikk

Anbefalte innlegg

Om man holder fartsgrensa er det vel lov til å kjøre forbi på høyre side vel?

ALtså... om fartsgrensa er 80 og noen i venstre felt kjører i 70 så må vel ikke du bremse ned til under 70 for ikke å ta han igjen?

 

Det er hvis du bruker høyrefeltet aktivt til å ta igjen folk?

På tide å avklare dette en gang for alle :)

 

Slik jeg forstod det da jeg satt på, å han som kjørte fikk bota gjelder dette.

Hvis man legger seg i høyre felt for å kjøre forbi. Altså,

Venstre felt over til høyre felt så over til venstre igjen.

Følger du trafikk og venstre feltet går senere en høyre å du ligger der å kjører er dette greit, men all forbikjøring av enkelt biler eller to eller tre i slengen skal fåregå på venstre side.

Var dette klart nok tro?

Skal du kjøre forbi noen å ende opp i samme felt som du startet i. Skal dette utføres på venstre side av bilene du kjører forbi.

 

Dette gjorde ikke han jeg satt på med. Han tok to biler som lå å surret i venstre feltet på høyre side for så å legge seg inn i venstre feltet igjen. Dette slalom fenomenet. Mener å huske at det kostet han ca 5 000kr for ca 2 år siden + han tapte masse tid istedenfor å tjene :)

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov å passere en bil på høyre side uansett med mindre du "følger" trafikken, altså i kø situasjon. Men vanlig er regel er faktiskt det at hvis du ikke kjører forbi noen så må du ligge lengst ut til høyre felt...

Altså venstre felt er kun til forbi kjøring men.... om du kjører over fartsgrensen og det ligger bil foran deg som følger grensen men fortsatt kjører forbi en bil så får du bare godta det at han ligger foran deg!...

 

Det er folk som ligger i venstre felt når det er ledig i høyre som irriterer meg noe ****** selv om jeg ikke kjører forbi dem...

Honda CRX VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår